Julklappsjakten har börjat.

Japp, idag åkte jag och Laban in till Linköping och började med att köpa lite julklappar. Jag hittade en till Cilla, Tina och sen till lilla systerdotter Alea.. jajustja en present till Tomas också. Nu är det bara resten kvar och det är inte det lättaste. jag ska ju göra en hög med julgodisar o lägga ner i en fin burk eller ask och ge bort till de på Tomas sida, det är alltid populärt o det är någe de ser fram emot. Vad för gotter jag ska göra har jag inte kommit fram till ännu.

Till lunch blev det ääääntligen sushi. Jag köpte med mig ett 10 pack från wasabi i Linköping, sååå gott.

Kylan håller i sig, men det sägs att det ska bli varmare igen. Lite trist för det är mysigt med kylan.

Tezz: Nää varken jag eller Tomas är med i kyrkan, vi gick ur 2003 vill jag minnas och det är inget jag saknar heller. jag känner att jag inte riktigt kan stå för det som kyrkan predikar utan får mest bara krypningar i kroppen av vissa gudstjänster. Men ibland måste man ju offra sig och jag sitter oftast som på nålar.

Imorron är det som sagt avslutning på barnsången och det ska supermysigt med lite julbord efter kyrkostunden. Laban ska vara iklädd pepparkaksdräkt, ska inte glömma kameran detta år och batteriet ska vara laddat. det tog slut efter en bild förra året, lite snöpligt.

Imorron ska jag också ta vågdag.. vi får väl se om det hänt någe. Jag har skött mig när det gäller mat o godis så vem vet någe litet gram ner kanske. Spännande..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0