Kallt.. härligt

Jo jag gillar kylan när det är en sån här torr kyla o det inte blåser. I går kväll när jag åkte hem från jobbet var det ca -3 grader och jag fick skrapa rutorna. Det är lite "charm" över det. Idag kommer jag nog att få glädje över min nya vinterjacka så jag slipper att frysa ikväll.

Just nu så skiner solen och det är rimfrost överallt, jättevackert. Jag matade fåglarna igår så det är fullt ös vid talgbollen och fröna. Hackspetten som vi brukar ha, har kommit tillbaka. Undrar om fasanerna kommer sen. Det är charmen med att bo på landet, man får se många fåglar. Visst i stan finns det ju pippisar också men inte så många sorter.

Jag är nyfiken och spänd hur det går för grannen.. Hon har beräknat datum för förlossning idag, men jag tror inte att någe har kommit igång ännu. Bilen står iallafall hemma. Jag har gissat på att hon kommer gå över tiden ett par dagar och att den lill* kommer att titta ut söndag 2a advent, vi får väl se om jag gissar rätt.
Sååå Frida.. du mååååååste messa mig när ni åker in till förlossningen... är ju nyfiken.
Ska alldeles snart ställa mig o skala potatis och lök och slänga ihop en Janssons till fredag då vi har julavslutning på barnsången. Varje jul har vi ett litet julbord och det brukar vara väldigt mysigt. Om man bortser från kyrkobesöket innan vill säga... Har ju inte mycket för kyrkan och dess andakter eftersom jag inte är med i kyrkan längre. Men men den korta stund det är kan jag härda ut.



Kommentarer
Grannen

Ja du, idag blir det nog ingen bebbe som sagt. Men jag hoppas den tittar ut SNARAST. Vi vill se det lilla livet nu.

2009-12-02 @ 11:15:25
tezz

jasså är inte du heller med i kyrkan:_)

2009-12-02 @ 21:08:33
URL: http://tezz1981.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0