kylan..

Har lägrat sig över Normlösa o övriga Sverige med.. Imorse när vi vaknade så var det bara 15 grader i köket så i dag är det eldning som gäller. Braskaminen ska glöda röd hela dagen. Mormor ska hämta Laban på dagis för Tomas ska på julbord och jag jobbar. Så det blir att ge henne stränga order om att hon måste se till att brasan brinner.

Jag ska klippa mig innan jobbet, skönt för just nu är min frilla mest bara en pälsmössa. Vilket i och för sig är bra eftersom det värmer. Men det finns mössor som uppfyller samma värme så nu ska barret av. Skönt det. Får inhandla lite ny hårfärg sen för den grå skarven börjar synas redan.

Skönt att det är fredag imorron o dessutom är det min långlediga helg så jag är ledig fre-måndag... Då ska jag göra de sista julklappsinköpen och inhandling av mat.

Idag är det personalinformation på jobbet ang. nya scheman som ska börja gälla den 1a mars. Jag kan inte vara med men jag blir informerad av min kollega när jag kommer till jobbet. Jag misstänker o förbereder mig på att det kan komma att bli mer ensamarbete vissa dagar i veckan för mig o Ylva. Allt för att spara pengar. Sen MVT blev uppköpta av en större koncern har det blivit väldigt mycket omstruktureringar och pengasparande. Visst en del är säkert nödvändigt men arbetsglädjen försvinner när det dras in på massor av saker. Men men, en får vara glad att man har ett arbete åtminstone.

Nu är det dags att göra lite nytta.



Pussel som busar i granen som vi köpte för ett tag sen. Det kommer att bli katastrof när glitter, kulor o lampor kommer upp. Vi kommer att hitta en katt som snärjt in sig i hela härligheten. Vi kan kanske använda honom som julpynt också.


Kommentarer
tezz

ahh vad söt:-)

2009-12-17 @ 23:00:53
URL: http://tezz1981.blogspot.com/
Cecilia

Vilken härlig julbild!!!! Den skulle garanterat kunna vinna priser!!!!!



Kram

2009-12-18 @ 11:12:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0