Spännade

Var det att åka till jobbet idag. Det drevar igen rätt ordentligt på vägarna hemma så det kändes lite äventyrligt att bila sig fram. När man kommer till ett stort snödrev är det bara att växla ner, hålla i ratten o gasa på. Förhoppningsvis tar man sig igenom o i värsta fall fastanar men eller sladdar av vägen. Men jag kom fram till jobbet.

På jobbet  ställs man istället inför de svåra utmaningarna att hålla sig borta från alla godiskorgar o chokladkartonger som hägrar. Än så länge har jag klarat mig rätt bra. Jag tog en liten bit igår och idag har jag inte petat i mig något.
Nu ska jag iallafall gå o käka min medhavda matlåda.. Smarrig broccolisoppa med skinka o lite brieost.. Värmer gott i kistan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0