Mitt första inlägg.

Oj, oj. det är invigning på min nya blogg. Det kommer att vara mycket pillande o funderande innan jag kommer underfund med hur det funkar. Men alla barn i början.

Anledningen till att jag börjar denna blogg är för att jag ska kunna hålla lite koll på mig själv o mitt matintag. jag "upptäckte" i förmiddags när jag tog på mig mina "arbetsbrallor" att de konstigt nog hade krympt i källaren. (måste vara pga att det är så fuktigt där) Näää skämt åsido. det är jag som blivit tjock...igen. förra året vid den här tiden hade jag tappat ca 10 kg med hjälp av GI o LCHF.. Allt var frid o fröjd. Sen kom julen o nyår om påsk o födelsedagar mm mm.. Och med alla dessa "firartillfällen" kom också kilona tillbaka. Jag har gjort lite halvhjärtade försök att skörpa till mig igen men det har gått bra i en vecka eller två o så är jag tillbaka i samma osunda spår igen. Blir ju så trött på mig själv.

Jag kommer inte att vara medlem i något viktminskingsprogram utan jag kör på egen hand om använder mig av denna blogg som dagbok och jag hoppas att det kommer vara en eller annan som följer med mig på denna resa.

Mitt mål är att jag ska komma i mina kläder igen som hänger i garderoben. Det är X antal plagg som sitter väldigt illa just nu och det är synd för det är många plagg som är redigt snygga. Strunt samma i hur många kilon jag tappar det vikitga är att kläderna sitter snyggt.

Jag kommer att följa både GI o LCHF, men jag kommer inte vara så superstrikt när det gäller miniintag av kolhydrater, det blir rätt tradigt att bara äta ägg vareviga morron så är jag nångång sugen på ett gott bröd så kommer jag att äta det. Likaså lite mer kolisar till lunchen som pasta eller gryn.

På återhörande.


Kommentarer
Mie

Klart jag hänger med i bloggen!! :)

2010-01-03 @ 15:41:51
URL: http://mies.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0