Solen är underbar

Äntligen äntligen verkar solen ha kommit för att stanna. Min födelsedag som kan vara antingen snöstorm eller försommarvärme bjöd detta år på solsken och värme. Jag hade en lugnt födelsedag. Det var ju meningen att familjen Fleming skulle ha kommti på en fika. Men mamma Sofie ringde mig på morronen o berättade att Abbe var sjuk, så det blev inget.  Tog det istället lugnt o fixade lite ute innan det var dags att åka o jobba.

När jag hade varit på jobbet i ett par timmar så ringde laban o tomas o sa att de stod utanför jobbet och att de hade liten överraskning till mig. Då hade de varit o handlat massor med käk och det dukades upp i fikarummet, så jag kunde bjuda mina arbetskompisar på gott käk. Det blev en liten fest så där en söndagkväll. Mysigt.

Just nu sitter jag ute i solen o skriver detta blogginlägg, hur gött som helst. Var också o tog en promenad på en timma. Svettigt och underbart. Jag ska verkligen ta tillvara mina lediga timmar nu o ge mig ut på lite mer promenader. Eftersom det är svårt att gå längre stunder med laban i vagnen så får jag passa på då han är på dagis. Jag har nu 7 dagars ledighet framför mig. På tisdag bär det av till Ullared.. Här ska shoppas.

 Nu ska jag sätta mig o njuta mer av solen.. ett I-landsproblem, det kan vara svårt att se vad det står på dataskärmen när man har stark solsken ute. Det glimmar så mycket på skärmen. ;-)

 

 



Kommentarer
tezz

javisst är det härligt väder, vi får njuta imorgon..för sen skulle det bli sämre..

2010-04-14 @ 22:05:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0