Back in business...

Eller iallafall tillbaka till jobbet. Jag har en grym träningsvärk idag. Det beror på att jag och Tomas äntligen fick tummen ur o åkte o hämtade en vedklyv som vi lånat från min pappas granne. Vi (tomas) fällde ju lite träni våras på tomten och det är verkligen dags att ta tag i detta nu. Sagt o gjort jag började att klyva o det är svettigt o jobbigt. Jobbigast är det ju at få upp vedklabbarna från slänten nere vi ån. Det är lerigt och brant o en del klabbar är ju inte lätta direkt. Vi körde ett par timmar igår o ett par timmar idag så det har blivit en del "vardagsmotion".

Jag skrev ju för ca 2 veckor sen att jag skulle ta en avgiftning... Hur det gick... ÅT HELVETE.. Men det kunde jag ju tänka mig redan från början. Med två veckor kvar av semestern är det dumt att bli "nyttig" MEN nu jädrar.. Jag kommer att skärpa mig nu. Imorron ska vi på bröllop så då kommer det att vankas gott o nästa helg blir det kalas.. MEN jag ska vara ordentlig i veckorna så då gör det inte så mycket att det slarvas på helgerna.
Sakta men säkert kommer kilona att försvinna.
jag känner att jag skulle vilja börja att träna igen. Men jag vet inte var. Eftersom jag jobbar i Motala känns Feelgood naturligt. Men eftersom jag jobbar som jag gör o har 5 mil t/r så känns det jobbigt att åka till Motala de dagar jag är ledig. Kanske ändå att Mjölby är det bästa alternativet. Annars finns det ett gym i Skänninge som kan vara värt att kolla upp eftersom det är mest styrka som jag kommer att hinna med.  jaja jag får kolla upp detta ang. träning för någe måste jag göra åt min slappa kropp.

Jag lånar denna bild från min kära systers sambo Jimmy Aronsson. Tycker den passar mig lite granna. ;-)
För det är ju vad jag gjort under semestern.  Jag stoppade huvvet i sanden o frossade på.
IMGP9490
Med dessa grisar avslutar jag dagens blogg..


Kommentarer
Mie

Ge dig ut och leta gym innan du bestämmer dig. Jag har hittat en massa smågym här i Uppsala som jag inte trodde fanns. Helt otroligt! Inte verkar det vara dyrt heller.

Ett annat tips är att fråga om du kan få provträna på gymmen innan du bestämmer dig. På så sätt kan du få ihop fler pass och en massa råd och tips utan att det kostar en enda krona! :)

2010-08-14 @ 10:07:45
URL: http://mies.webblogg.se/
Cecilia

Kom igen bara, du hittar säkert något som passar dig! Jag ska själv ta tag i mitt liv i september igen. Vikt, friskis & svettis, promenader, cykla till dagis de dagar jag har hemmastudier....Jäklar vad mitt liv ska ändras!



kram

2010-08-14 @ 20:14:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0