Helgen som var

I lördags var jag o min lilla familj på bröllop. En arbetskompis till mig gifte sig. Först kom vi ca 30 minuter för sent så vi fick inte se hela vigseln. Sen blev det lite väntan på maten. Det grillades för fullt. så till slut var käket klart o man fick hugga in på kött o go sallad. Det var mycket mygg o getingar så mycket viftande blev det. Laban hittade ett par barn att leka med så han var glad o nöjd en stund ända tills de skulle åka hem.
Han var själv väldigt trött eftersom han inte hade sovit så bra på natten. Vi åkte hem vid 18.30. Bröllopsfesten pågick tydligen fram till kl 5.30 på morronen.

Vi gick ju miste om bröllopstårtan så när Laban slocknat på kvällen så frossade Tomas och jag i glass..

På söndagen hann jag med liiiite vedklyvning men det var ömsom regn o ömsom uppehåll. Jag fick stressa till jobbet eftersom jag blev sen. Men på söndagar blir det rätt mycket väntan ändå.

Så igår (Måndag) var det då äääääntligen dagen med stort D. För laban alltså. Han fick komma till dagis efter 5 veckors semester. Det blev ett glatt återseende för kamrater och fröknar.
Även för mig var det dagen D... ställde mig på vågen efter säkert 4 veckors frossande. O det var inte så illa som jag hade befarat. Vågen visade ca 1,5 kilo mer än den gjorde senast jag vägde mig. Men nu är jag som sagt på G igen och det känns förbaskat skönt. Mycket lättare att få in rutinerna igen när man jobbar.

Här följer lite bilder från helgen som var.


En liten vinbergssnäcka som jag hittade i stugan den dag vi åkte till Västervik



Så här glamorös ser man ut när man håller på med vedklyvning på landet. Inga klackskor o piffig kjol här inte.



Glasspaus, vilken tur att glassbilen kom.


Bröllopskyssen. Melina o Andreas är nu maka o make.

Det söta paret

Smiiiile


I väntan på maten. Då är det bra att man kan spela lite mobilspel.


Snyggt ballongbrudpar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0