Julbordsfrossa



Så då har dagen D kommit för julbordsfrosseri. Jag och tre andra par ska åka till Medevi brunn för att käka årets första julbord. Det var liksom meningen att Tomas skulle följa med. Men i vanlig ordning så tajmade han in o blev sjuk. Det slår aldrig fel. Men han har ju tre julbord till att välja på så han kommer nog få sin beskärda del i maten också. Det är julmarknad i Medevi i helgen så vi kommer inte att vara ensamma där. Hoppas vi hittar en parkering någorlunda i närheten så att vi slipper gå flera kilometer. Men å andra sidan kan det ju vara skönt med lite motion efter materiet.

Innan det blir avlämning av laban hos mormor o morfar ska vi till polaren Abbe med familj. De åker till Australien om ett par dagar och kommer att vara borta i en månad. Laban kommer verkligen att sakna sin polare. Tur att han har någre fler kompisar så abstinensen inte blir alltför stor. Jag har köpt en liten julklapp till Abbe så att han kan tänka på Laban när han ser denna klapp. En heldress/pyjamas med spindelmannen. Laban har en likadan.

Nästa lördag är det dags för nästa julfest. Det är min nya arbetsgivare som har bjudit in mig o Ylva + respektive på festen. Vi ska vara i Läkarsällskapets festvåning o sen ska vi bo över på hotell över natten. Känns väldigt lyxigt med tanke på att vi bara bor 3 mil från Linköping. Men det var redan bokat så det var inga problem. Gött.

Återkommer när julbordskoman har lagt sig.





Kommentarer
Eleonore

Haha jo jag vet, ser nu att jag lagt in fel bild! Bra att någon är vaken iaf :D Tack för receptet! bäst att klargöra för alla :)

2010-12-06 @ 15:52:55
URL: http://fikamed.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0