Bowling o bärs

Blir det ikväll med ett par arbetskamrater. Vi ska till bowlinghallen i Motala o välta lite käglor. Efter det går vi till Chill out o svullar lite buffé, ska bli kul o gott. Tomas ska följa med så det blir mormor som är barnvakt.

Jag var till lasarettet i torsdags på magnetröntgen. De ringde till mig på förmiddagen o sa att det fanns en återbudstid. Jag kan ju säga att det var en ny erfarenhet. Jag fick ligga på en brits i ca 40 minuter o jag var tvungen att vara helt still hela tiden. Fyyyy satan vad jobbigt det är att ligga helt stilla så länge. Efter en stund gör det ont överallt o att man dessutom blir inrullad som i en stor tunna där det är trångt gör det inte lättare. Man ska inte lida av klustrofobi. I pappret stod det att det kan låta lite granna. Det var nog bara en underdrift... Satan det lät som om de körde 2-3 slagborr o en slipmaskin samtidigt. Det kändes som om jag låg i ett arvegods från 70talets Sovjet. Men tydligen var det en hypermodern röntgen. De måste låta sådär sa läkaren. Jag fick ju ett par hörlurar med lite musik, men jag hörde inte mycket av musiken.

Resultatet ska de skicka till läkaren i Skänninge o sen kallar hon mig på en genomgång. Hoppas de kan se någor konkret så det inte är en "inbillad smärta"

När det gäller vågeriet så är jag så irriterad på vågen. Jag tycker jag har varit ordentlig under veckan. Ätit som vanligt och inte "syndat" o ändå visar vågskrället på 0,6 plus denna vecka med. Visst det kan vara som så att jag samlat en del vatten i kroppen för jag känner mig lite svullen o jag vet att PMS:en är antågnade. Såå jag kämpar på o hoppas på ett minus nästa vecka. Det går ju upp o ner så det är bara att bita ihop o inte deppa ner sig.

Nu ska jag hoppa in i duschen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0