Vintern fortsätter

Att ha oss i sitt grepp. Det började återigen att snöa o blåsa igår kväll. Det var redigt spännande att åka hem från jobbet på kvällen. Det drevar igen rätt ordentligt på slätten så långa sträckor var det bara att växla ner o gasa sig igenom långa drivor o be till nån makt o hoppas på att man inte fastnade eller körde ner i diket. Jag tog mig hem iallafall och det var sannerligen en adrenalinkick.

Det ser ut att bli minst lika spännande idag att komma till o från jobbet. Det är bara att se till att ha med sig lite bra kläder ifall man skulle ha oturen att köra fast nånstans så att jag blir tvungen att traska.

Igår var jag på familjefika till försalingshemmet och det var fullt ös som vanligt. Tänk vad tre gossar i åldern 3-4 år kan låta mycket. Men skoj har de iallafall.

Jag har börjat att få väldigt bra kontakt med en mamma från dagis. Labans "bästa" polare" Abbe pratas det mycket om här hemma o Abbe pratar mycket om Laban så nu har jag o Sofie börjat att lära känna varandra, vi har en intensiv mailkontakt. Vi ska ta med oss våra huliganer på Anki & Pytte i Linköping den 21a februari och sen ska vi också åka till Busfabriken nån vardag. Det komer verkligen bli fullt ös.

Jag skrev ju att jag pratade med röntgen i Motala i måndags och redan igår kom det en kallelse till en magnetröntgen. Den 24e feb. ska det ske. Det var ett långt frågeformulär med som jag ska fylla i innan jag får lägga mig på röntgenbåren. Det var också no no med smycken, linser, smink, parfym... you name it. Skönt att det ändå gick så pass fort att få en tid till röntgen, hoppas bara det går lika fort att få en tid till ortopeden sen också.

Var på massage på jobbet igår. Mycket välbehövligt kände jag. Det är en tjej som kommer en gång i månaden och hennes tider brukar bli fulla rätt så snart. I och med nya schemat så har jag lättare att ta en massage tid. Kändes ju inte så lockande att åka in till jobbet kl 14 om man började jobba kl 16. Men som sagt igår fick jag en tid och det gjorde gott i min kropp.

Nu ska jag avsluta skrivandet o lägga in lite bilder istället. På återhörande.



Vad gör du??? Ser det ut som om Pussel tänker där han balanserar på tavlan.



Det är kul att måla med fingerfärg.



O här har vi grabbarna grusbus... Laban o Abbe. Det är ju inte lätt att få nån skärpa i bilden när båda två rör sig åt olika håll.  Det är full fart hela tiden när dessa är på dagis.



Men ibland så får man lite skärpa...



Å så avslutar jag med en balanserande Pussel. Jag tror han har lite bergsget i blodet..

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0