Börja om från början...

Börja om från nytt, varför ska man sörja.....
Japp, jag har ju mått gott de sista 2 veckorna. Började ju med ett litet plus precis innan jul o avslutade med ett plus efter nyår..

Men det är bara att bita ihop o ta nya tag. Den nya vikten för dagen var på 78,1 så det är några kilon plus... ujujuj så snabbt det kan gå ibland att lägga på sig.

Jag börjar att jobba idag men det blir en mjukstart. Så veckan ser ut så här... jobb mån, ledig tisdag, jobb ons o tors, sen ledig fre-mån. Men jag ska klara av att sköta min kost även då jag är ledig. Tomas skulle må gott av att tappa några kilon han med, han påstår att jag krympt hans kläder men det är han själv som ätit till sig dessa kilon. Han säger också att jag lagar alldeles för god mat...Mmmm det är lätt att skylla på andra.

Så hädanefter ska jag bara laga ickegod mat till honom för då äter han mindre.

Nu ska jag ta tag i en sopkvast o städa bort lite slipdamm så att Tomas kan stöka till lite mer senare.

Ha det gott.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0