Kylan..

Har verkligen slagit sina klor runt Sverige. Lite mysigt är det allt med det kalla o den vackra solen. Så länge man är inomhus vill säga. Men så fort man ska gå ut blir det ett projekt. Kläder i mängder ska på, inte bara på mig utan även Laban som oftast ska med på saker o ting. Puh man blir ju genomsvett innan man klivit ut genom dörren. Sen ser oftast bilen ut som ett igenfrostat frysskåp o det tar åtskillig tid att avfrosta denna. Väl på vägen är det glashalt så man kan bara puttra fram i ynka 40-50 km i timmen på vägarna hemma.

Näää som sagt det är mysigare att sitta inne o gosa. Vi eldar som tokar för att få bra värme i huset. Är så glad över braskaminen. Hade vi bara kört med elementen skulle vi inte göra annat än betala dyra kronor till elbolaget. Fasen jag tycker ändå att skivan till elmätaren snurrar i ett fasligt tempo, påminner lite om en skärmaskin som mamma o pappa hade i affären när jag var ung.

Matmässigt har det funkat okej denna vecka... Visst jag har inte kunnat låta bli julgodislådan i skafferiet men det har inte varit någe frosseri. Vågen var även på min sida denna vecka -1,6 på några dagar o det tackar jag ju inte nej till. Hoppas på lika bra nästa vecka när jobb o allt kommer igång mer ordentligt igen.

Jag har nu fått reda på att nya schemat för vår del startar den 1a februari och det kommer att bli så skönt med det schemat. Jag kommer att jobba:
v1 mån-ons
v2 tis-fre +söndag
o sen rullar det på så.. det innebär att jag kommer att vara ledig 5 dagar på raken varannan vecka och det ska bli sååååå skönt. Det sociala livet med familj och vänner kommer att bli så mycket lättare då.

Schemat som varit innan dvs med 4 dagar ledigt var tredje vecka har varit plågsamt. jag har inte träffat kompisar på hur länge som helst iallafall inte kvällstid, för när jag väl är ledig så varken vill jag eller haft ork med att träffa kompisar.

Renoveringen av Labans rum fortlöper som den ska. Tomas håller just nu på att slipa spackel och jag hoppas på att han kommer att bli klar med det idag så att vi kan börja att lägga golvet. Så skönt när Labans rum är klart så att han kan få egen säng o att alla hans leksaker kan bäras upp dit. Är jobbigt med att ha hans leksaker i ett enda kaos i vardagsrummet.

Vi har sagt det att när rummet är klart så ska vi inviga det genom att ha ett litet rumkalas med en eller ett par stycken kompisar. En given gäst enligt Laban är Abbe en kille som går på hans dagis. Och sen är även Agnes Åsenheim med på ett hörn, men inte samtidigt som Abbe.... svårt att leka 3 kanske ;-)

Näää nu ska jag samla mod till att ge mig in till duschen.



Kommentarer
Cecilia

Håller med om kylan. Börjar bli lite trött på den nu, även om jag heller har snö än slask ute.

Vad skönt att renoveringen fortskrider! Hos oss är det stillestånd just nu. Vi får se när orken finns att dra igång på nytt!



kram

2010-01-09 @ 21:35:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0