Yesss..

Jag är ju en stor Peter Lemarc fantast. Han är inte nån flitig turnéräv som L Winnerbäck är. Senast han var ute på vägarna och spelade var 2007 o innan dess 1993. Nu ska han ut på en kort turné till hösten och jag har länge hoppats på att han skulle komma tillbaka till Linköping. Men så verkar inte vara fallet utan idag släppte de biljetter till en konsert i Stockholm och jag fick tag på två stycken...

Men innan jag lyckades få tag på dessa biljetter var det snurrigt värre för mig. Man skulle ha login på sajten som man beställde biljetterna o sen när jag skulle betala dem så strulade mitt lösenord till kortet. MEN det berodde mest på min egen klumpighet. Jag försökte nämligen att logga in med min E-legitimation och det gick ju inte så bra.. Ringer helt förtvivlad till Tomas som förklarar läget för mig.. Det var ett lösenord som är kopplat till mitt betalkort som skulle skrivas in.... duuuhhh... Faen vad trött jag blir på alla koder och grejer som man ska ha i huvvet o ha koll på. Det enklaste är ju att ha samma kod till allt.. Men se det går inte, ur säkerhetssynpunkt. Men då skulle man ju kunna vara ordentig o skriva upp alla dessa olika koder. Men se det gör jag ju inte, jaja då får en skylla sig själv.

I vilket fall som helst så ordnade det sig. Tomas betalade med sitt kort o kod och sen förde jag över pengarna till hans konto... Jihaaa... Så detta betyder att den 28e oktober kommer jag o Tomas att vara på Cirkus i Stockholm o lyssna på mannen med den mest underbara sångrösten ever.... Iallafall i mitt tycke.

Fick också ett brev från min husläkare. Hon har ju skickat en remiss till ortopeden i Linköping och de har i sin tur kontaktat henne om att de vill att jag ska göra en skiktröntgen innan jag kommer till dem. Så hon har nu skickat en remiss till röntgen så de ska väl kalla mig inom sinom tid. Tur att jag inte lider av klaustrofobi med tanke på att man blir "inrullad" i denna röntgen medans den "scannar" hela min kropp. Hoppas det inte drar ut för länge på tiden för som sagt vissa dagar är inte roliga.

Håller på att spela Betapet med Tomas och nu ska jag koncentrera mig lite så jag kan spöa honom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0