Gomorron

Sitter här och hör hur en kille står ute o slår bort putsen från väggen. När all puts är väck ska ny cement eller vad det nu är för material dit. Tydligen har våra grävarkillar som dränerade slarvat lite o satt fast lister i den gamla putsen så nu har skruvarna börjat att lossna från väggen... så det är bara för dem att komma hit o göra om.  Att man hela tiden ska vara orolig för att hantverkare inte ska göra sitt jobb ordentligt. Det kostar ju hur mycket pengar som helst o då vill man ju ha det bra.

När jag kom till jobbet igår så hade Martina bakat en jättemaffig marängtårta. Fylld med kolasås, grädde o på toppen massor med jordgubbar. Den såg så god ut så jag kunde inte avstå den. Men jag tog bara en bit o sen fick det räcka. Den var verkligen supersmarrig. Ska be henne om receptet o göra den tills Laban fyller 4 för han har pratat om att han vill ha ett kalas med några av sina kompisar.

Idag verkar det inte vara lika soligt o varmt som igår. Det är iallafall lite molnigare. Skulle vara skönt med en rejäl regnskur och åskskräll för att rensa upp luften lite.

Dags för den dusch och sen vill huliganen gå ut o titta på när killen slår bort puts från väggen.

Tack ni som skrev kommentarer i mitt förra inlägg. Då vet jag iallafall att jag har några som läser min blogg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0