Torka

I bloggen har det varit den senaste tiden. Visst det händer saker men jag har inte uppdaterat. Vad har då hänt sen senast...

Jo jag o Malin var o deltog i Blodomloppet i torsdags. 5 km promenad, det var en trevlig runda och jag gör gärna om det nästa år. Vi sa då att vi ska försöka att få ihop en grupp så att vi kan få en smarrig picknickasse.

Vi håller på att dränera... fortfarande, våra byggargubbar är inte så snabba. De jobbar aldrig nån heldag och så tar de många rökpauser. Dessutom har de gjort lite fel på ett ställe så det är tvugna att fixa till det innan de kan fortsätta.. Tomas får ta ett telefonsamtal med dem ikväll så att de vet vad de ska göra. Jag är glad att vi betalar ett fast pris till dem o inte i timman.. satan vad det skulle ränna iväg då.

Igår var vi till Motala o gjorde ett besök på Motormuseet och det var populärt, Laban tyckte det var spännande med alla bilar, motorcyklar o apparater. Käkade sen på Hamnkrogen, men den maten var ingen höjdare. Sönderfriterad pommes och trälig lövbit.. Nää dit går jag inte o käkar någe mer.

Idag är det så Mors dag... jag fick börja med att fira den kl 7 på morronen för Laban bestämde att då var det dags att gå upp. Tomas ligger fortfarande o trynar.. ojojoj, vad han kommer få kompensera för det sen ;-). Vi kommer väl att åka iväg nånstans sen efter lunch och göra någe skoj. Förmodligen Valla o gamla Linköping. Laban tycker det är så skoj med lekparken o djuren där. Solen verkar ju visa sin bästa sida idag ockå så jag hoppas på go värme hela dagen.

På återhörande..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0