Nygammalt jobb

Jahopp, nu har vi kommit till "min" månad.. dvs jag fyller år denna vårmånad. Just på min födelsedag den 11e april kan vädret vara väldigt varierande. Vissa år är det strålande sol o varmt. Andra år är det full vinter. Det ska bli spännande att se hur det blir detta år. Fyller ju om en vecka. Har inte planerat någe ännu. Jag jobbar ju samma kväll som jag fyller så det blir nog lugnt den dagen.
Nu har jag och min arbetskamrat flyttat över till nya arbetsgivaren i Linköping. Vi har än så länge kört två kvällar så det har varit lite mjukstart. Nästa vecka är det premiär för mig att läsa in två andra tidningar så det känns lite spännande. Men det kommer nog säkert att gå bra. Får jag några problem är det bara för mig att ringa till Annna som är vår personalchef.
När det gäller vågeriet så går det sakta neråt igen. Jag har haft en period då jag varit grymt omotiverad och mycket onyttigheter har slunkit ner. Jag har också varit förkyld med heshet o hosta som följd så då hade jag inte så mycket till matlust heller. Men jag kör på. Förhoppningsvis har jag tappat några kilon till innan sommaren. Det får ta den tid det tar. Nu med nya arbetstider kommer jag att få det lättare att komma iväg och träna också så lite nya muskler kanske jag kan hitta.
Nu ska jag o laban snart gå till en granne så att han får busa av sig med deras två döttrar o jag får en trevlig pratstund med Sandra.


Kommentarer
Linda-Mamma till Alfred

Ja han har lyckats att gotta till sig ordentliget vår lilla guldklimp..tack för de fina orden..=)

Hoppas du fortsätter följa vår lilla resa genom livet..även om bloggen kanske inte är ika aktiv nu..hihi..men du vet ju varför nu=)

2011-04-04 @ 20:19:45
URL: http://hummingbird.blogg.se/
Elin

Sv: Okej! http://hejaelin.webblogg.se

2011-05-12 @ 21:22:49
URL: http://vanillacupcakes.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0