Ja jädrar...

Jag har ju alltid varit väldigt skeptisk till pulverdieter. Har ju provat ett antal gånger och det har smakat päck o jag
har suttit där o tyckt synd om mig själv. Men jag har väl inte varit tillräckligt motiverad de gångerna. Nu har jag iallafall kört i en vecka o resultatet är ett minus på 4,4 kg. Inte illa. Jag känner på kroppen att jag minskat en del och det är oerhört peppande. Jag ska köra på ett tag till åtminstone tills påsarna är slut. Jag har hoppat upp o ner på vågen vågen varje dag och det ska jag försöka att inte göra hädanefter.
Kroppen är ju en egen liten maskin som styr sig själv o från en dag till en annan kan man ju ha gått upp fastän man har gjort på samma sätt hela tiden. Kvällsmaten jag åt igår var nog rätt salt o med en del kolhydrater så jag har förmodligen samlat på mig en del vatten sen igår eftersom vågen visade 4 hekto plus.. Men med tanke på helheten så är ju det en droppe i havet.
Jag har ledigt från jobbet till nästa onsdag och jag har inga särskilda planer. Jag har så svårt att komma iväg till gymmet som jag tränar på. Det bär ännu mer emot nu när det är sommar o varmt. Det är en del kronor varje månad som går i sjön utan att jag varit där. Jag har så svårt att hitta en träningsform som passar mig och min rygg. Egentligen är ju styrketräning det bästa men det kan ju vara ack så tråkigt. Skulle helst vilja ta upp ridningen igen. MEN det är döden för min rygg o skulle jag ramla av så finns det väl risk att jag inte kommer upp igen. Näää jag får ta en funderare på vad jag vill göra för träning. Tills dess får det blir cykelturer och promenader.
Trevlig helg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0