Träningskort köpt

Jahopp. Eftersom jag nu har låtit mitt gamla träningskort på gymmet i Skänninge har tagit slut o jag har inte besökt stället på säkert 6 månader så kände jag att det inte var nån mening att fortsätta med det. Det är ju så förbaskat trist att bara träna styrka med maskiner o lösa vikter.
Sååå jag satte mig ner o googlade på träningsanläggningar i Linköping o fann http://www.campushallen.se/ De har massor av olika pass och även en stor gymavdelning. Jag traskade dit o gjorde två provpass som man får gratis innan man bestämmer sig. Första passet jag körde var funktionell träning, dvs ett lättare pumppass. Jag fick en så grym träningsvärk så jag kunde knappt få på 4 dagar. I onsdags var jag på ett spinningpass. Även det sjukt jobbigt men sååå skönt att svettas ordentligt o känna att man fick upp pulsen ordentligt.
Igår så åkte jag dit o köpte ett träningskort på ett år. De kommer att dra pengar från mitt konto varje månad och jag kommer även att få ett friskvårdsbidrag via jobbet så i slutänden blir det inte så dyrt att träna. Eftersom det är "på vägen till jobbet" så kommer jag passa på att träna innan det är dags att jobba.
Idag var jag iväg på ett pumppass och det var jobbigt. Jag avskyr att göra knäböj o utfall och jag har en "viss" känsla av att jag kommer ha svårt att gå nerför trappor imorron. Men då känner man ju att man har gjort lite nytta iallafall.
Jag hoppas att jag tappar några kilon eller så på vägen. Om inte annat blir man kanske lite mer fast i fläsket.
Återkommer med mina träningseskapader.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0