Kettlebell

Detta är min nya "leksak" åtminstone på gymmet. En 8kilos klump som jag ska svinga lite hit o dit med o förhoppningsvis inte tappa så att jag krossar speglar eller mina egna kroppsdelar.
Mattias min PT gick igenom ett par kettlebell-övningar med mig i onsdags så idag ska jag gå igenom programmet själv. Jag tycker det är kanonkul att få prova på nya saker med PT:n o det är så pass enkla saker som man även kan göra hemma.  Jag känner att ryggen o magen redan har stärkts upp en del dessa veckor. Eller också är det bara psykiskt.
Vågmässigt tycker jag inte att det händer så mycket. Visst jag har droppat ett par kilon. Men jag känner att jag tightat till mig i kroppen o byxorna sitter lösare runt mage o häck. Sen blir jag lite trött på vår våg. Den kan diffa på 6 hekto upp eller ner inom loppet av bara några sekunder. Så man får kliva upp o ner för att se när den har "bestämt" sig för vad den ska visa. Hmmm ska kanske önska mig en ny våg. Maken min dietar ju också så det är nog intressant för honom med att ha en våg som visar samma siffror hela tiden.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0