Grävning

Bättre sent än aldrig som det så fint heter. Vi har länge tänkt att vi vill få till en liten grusplan för att kunna parkera våra bilar. Den ena bilen får ju alltid stå längs med vägen och det är ju inte det ultimata på vintern då det snöar o plogbilen kommer o kör upp vallar. Så nu har vår granne som har grävfirma satt igång med grävningen. Jisses det känns som om hela huset kommer att rasa när han skrapar. Det är nog en del stora rötter som ska väck eftersom vi haft en gran precis vid husväggen + att vi har ett stort körsbärsträd. Men det ska nog bli bra. Vår granne Kjell var däremot inte så munter häromdagen då jag berättade att Micke skulle komma. Han muttrade något om att vägen skulle bli uppkörd o att han minsann tyckte detta var dumt. Mm mm.. Men det spelar liksom ingen roll när det gäller honom... Alla tillfällen är dumma tillfällen iallafall när vi ska göra något. Han har bott här längst så han anser att det är han som kan bestämma på denna väg.. Men men man får stryka honom medhårs så brukar det bli bra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0