Så lessen i mammahjärtat

Måste skriva av mig lite.

För ett par veckor sen kom jag o Laban till dagis. Ett gäng med barn kom emot laban o säger. Vi  är bjudna på XXX kalas. Men du (laban) är iiiinte bjuden för XXX sagt att du är dum. Hur kul är det på en skala att få höra att sonen är dum. NÄR det i själva verket är XXX som är en liten skitunge rent ut sagt. Visst okej man kan inte bjuda alla på ett kalas och vi har inte haft några planer på att bjuda detta barn.

MEN när jag sen får reda på att kalaset är en sammanslagning med ett annat barns födelsedag och att Laban inte heller är bjuden av detta barn. Dessutom är det en tjej som varit på labans kalas + att vi föräldrar har umgåtts titt som tätt.. Okej okej... jag lät det bero, men det gnagde i hjärtat...

MEN, droppen blev idag när jag var o hälsade på en kompis vars son är året yngre än barnen som hade kalaset. jag frågade denna mamma om vilka barn som hade varit hemma hos WWW o XXX. Då visar det sig att det hade varit typ 16 barn mellan åldrarna 5-7. Hela Labans grupp hade varit bjuden FÖRUTOM Laban. FYYYYFAEN.. vad besviken o lessen jag blev när jag fick höra det.

Det är synd att jag är så konflikträdd o inte riktigt har modet att gå o knacka på hos dessa föräldrar o fråga vad faen de tänkte med när de bjöd in i stort sett hela dagis men "glömde" bort några. O som sagt vi har umgåtts med dessa föräldrar varit hemma hos dem på fika o lekstunder. Det är inte okej.... Men känner jag min make rätt så kommer han att ställa dem mot väggen. För han är allt annat än konflikträdd.

Jag har dessutom en annan kompis vars dotter inte blev bjuden på samma kalas fastän de flesta utav tjejerna i 6årsgruppen var bjudna.  Så snacka om en kategorisk utmobbning där föräldrarna medvetet är med o fryser ut barnen.  INTE OKEJ. Antingen bjuder man alla.... eller bara en liiiiten klick. Inte bara nästan alla.


Kommentarer
Therese

Nee fy fan, jag skulle ha blivit förbannad o väldigt ledsen. Sådär gör man bara inte. Men jag precis som du hade inget sagt till dessa föräldrar.

2012-05-19 @ 00:02:37
Victoria

Sonen gick på kalas och när vi kom dit visade det sig att hela klassen utom en tjej var bjuden. Jag kan inte påstå att jag ställde mamman mot väggen men jag gjorde ett påpekande att det inte var okey. Den man bråkar med ena veckan kan ju vara bästisen nästa. Hur vuxen är man som förälder?

2012-05-19 @ 06:49:53
Cecilia

Nä, det är verkligen illa när vuxna orkestrerar utfrysning av barn. Ett ofog är när premisserna är "du får bjuda tio personer på ditt laserdomekalas" och sedan har man inte koll på att alla tejer utom en blir bjuden i klassen. Hände min dotter, hon var knäckt hela helgen...

2012-05-19 @ 08:50:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0