Göra slut...

Nej jag ska inte göra slut med någon eller skilja mig. Jag bara kom o tänka på detta med att göra slut eller bli dumpad häromdagen då Tomas sa en mening. Jag har ju varit tillsammans med en eller annan "tölp" till kille i mina yngre dagar. En del har gjort slut på ett juste sätt genom att prata o berätta varför det inte kan funka mellan oss mm. Till dessa personer har jag inget agg idag.
Men sen så finns det en o annan som dumpat mig mer eller mindre moget. Lågvattenmärket är ändå detta.... Detta var innan mobiltelefonen och FB kom in i bilden ;-)

För ett antal år sedan var jag tillsammans med en kille som jag jobbade ihop med. Han hade jobbat passet innan mig o jag tog över efter honom. Vi kom överens om att jag skulle gå hem till honom efter jobbet.. Efter passet går jag ut i hallen o ska ta på mig mina skor. I skorna ligger en lapp.. Ååå vad gulligt hann jag tänka. MEN på lappen står det (ungefär) "Jag har tänkt en del. Det är ingen idé att du kommer hem till mig. Jag och XX ska ut o ta en öl och jag känner att detta inte funkar. Jag vill lägga vårt förhållande på is. Jag har min dotter att tänka på. Det är inte du, det är jag....." Bla bla bla. Alla floskler o klyschor på ca 10 rader" Snacka om att jag inte var jublande glad på denne person. Vårt arbetsförhållande fick sig en redig törn också.
MEN hade inte denna person dumpat mig så vågar jag inte tänka på hur mitt liv skulle ha sett ut idag. Jag har nu en underbar karl o en lika underbar son. Men som sagt att göra slut kan man ju göra mer eller mindre snällt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0