Högst hypotetisk "ligga lista"

Aftonbladet har som "nyhet" dessa kändisar vill svenskarna vara otrogna med.. O sen radar de upp tio män o tio kvinnor. Jag kommer att koncentrera mig på listan med 10 män. 
Här är för övrigt länken till denna sida. 
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article15475465.ab
 
Iallafall så här har svenska kvinnor valt.
1. Mikael Persbrandt: Nääää tack, visst han har sugande ögon. Men med tanke på allt han sugit i sig så går han bort.
2. Alexander Skarsgård: Förr kanske men inte längre när han blivit "vampyr", känns plastig.
3. Zlatan: Näää inte för allt smör i småland. Kan kanske bero på att jag inte är nån fotbollsfantast men nog finns det snyggare fotbollsspelare?
4. Lasse Kronér: Charmig men njaee visst med humor kan man komma långt. Men att dra göteborgsvitsar kan få vem som helst att tröttna. 
5. Dolph Lundgren: Ehhh nääää. En Ken-docka har mer utstrålning
6. Per Holknekt: En alkoholiserad vänstrande designer.. näää inga snygga kläder gör han heller. 
7. Fredrik Reinfeldt: Vaaaa, näääää. Kräks en aning. 
8. Andreas Carlsson: Ännu mera plast.. Är inte han gay? Men det kanske kvittar
9. Joel Kinnaman: Jomen okej.. han ser ut att vara en rar ärta. Men lite svår eller? 
10. Ola Rapace: Snygg javisst.. Men verkar vara oerhört medveten om det så det drar ner charmen. 
 
Såååå detta var alltså "svenskarnas" lista. Hur ser då min lista ut kanske ni undrar... 
Näää jag skulle inte gå o vänstra men OM så är detta den "godkända" listan ;-)
 
1. Reuben Sallmander : Jag har alltid varit svag för denne man. Brunögd o charmig verkar han vara så kom nu inte o säg att han är tölp o skitstövel för då rasar allt. 
 
2. Bygglovs-Matte : Joo jag vet han är medveten om sin snygghet. Men han har ändå någe visst. Dom ögonen mmmmm
 
3.E-type: Den mannen kan svänga på håret..  Han verkar också vara en mångsysslare av vad man kunde se i "Så mycket bättre"
 
4. Torkel Petersson: Tuffing men ändå får man en känsla av "kom till mig så ska jag ta hand om dig"
 
 
5. Björn Starrin: De ögonen o sen värmländskan gör allt.
 
6. Gustaf Skarsgård: Verkar ha mer charm o äkthet än storbrorsan. 
 
7. Jonas Karlsson: Pojkaktig men ändå manlig. Blicken säger allt
 
8. Petter: Återigen. Efter att ha sett honom i "Så mycket bättre" fick jag en annan bild av honom. O bruna ögon är alltid en charm
 
9. Olle Sarri: Pojkaktig, busig. Samma där "kom till mig så ska jag ta hand om dig" ;-)
 
Och så slutligen, sist men inte minst, kanske lite otippat....  
10. Bosse Sundström: Efter att ha sett o lyssnat på ett par konserter med Bo Kaspers Orkester så sjunger sig denna norrlänning rätt in i mitt hjärta. Han har en scennärvaro som heter duga och en sjungande karl är ju aldrig fel. ;-)
 
Jahopp, detta var alltså min lista. Nån som håller med eller bara sitter o säger NÄÄÄÄÄ Hur tänker hon. Kommentera gärna. 
 
 
Edit: Jag har valt att endast lista svenska män. Ska vi gå internationellt blir det så svårt. Men jag kanske återkommer med en utländsk lista också så småningom. 


Kommentarer
Simme

Intressant lista!

Svar: På vad sätt är den intressant. Du får gärna utveckla lite mer.. Hur skulle din lista se ut? Ja du får välja kvinnfolk om det är lättare.
Anette

2012-09-22 @ 14:37:43
URL: http://lundin72.blogspot.se/
Madeleine

Jag håller med dig ända ner till E-type. Klart att han verkade ju gullig i "så mycket bättre" men ändå. Tänk dig vad han gjorde på 90-talet....vill ej veta. Resten på listan är väl okej men man kan ju lägga till några. Attans nu kommer kidsen och undrar,vad jag gör. Får utveckla mer sen..

Svar: Min lista var alltså godkänd ner till tredje plats.. sen var det "kört".. joo han gjorde nog både det ena o det andra på 90talet... Men vem gjorde inte det. ;-) Just kidding.. Jaa, lägg gärna till några alltid kul att se. Men ta det när barnen sover. O kanske maken också.
Anette

2012-09-23 @ 09:25:14
Lotta

Reuben Sallmander!Åh,pleeeease!
Give him to me! ;-)

Får jag inte honom så vill jag ha Gustaf Hammarsten! :-)

Eller varför inte Rafael Edholm.

Då är jag skitnöjd ;-)

Svar: Ja Gustaf Hammarsten har någe visst också tycker jag... Han är inte snygg snygg.. men han verkar otrolig mysig o snäll. Jag var tveksam om han skulle få komma med på min lista men tyvärr så fick han inte plats.... men på 11e plats kan han få vara. Rafael är också okej.. Men han har ändå inte DET som Reuben Sallmander har.
Anette

2012-09-24 @ 18:20:06
Eleonore- Kokboksutmaningen

Haha underbar du är som gör en egen lista :D Håller med om att det fanns många frågetecken på den listan, Lasse Kronér och Reinfelt känns inte jättesexiga. Men Persbrant och Kinnaman kommer alltid högt på min lista :D

Svar: Vilken tur att vi alla har olika smak.. ;-) För Persbrant är bara läskig på någe sätt. Så du får med nöje "ta honom" ;-)
Anette

2012-09-24 @ 18:22:32
URL: http://fikamed.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0