Vänta mamma, ha liiite tålamod

Ojojoj, om jag kunde få en krona för varje gång som Laban ropar -Mamma, kom ett tag. Eller -Vänta, jag ska bara så skulle jag vara stenrik vid det är laget. Många ggr när han ropar så är det nån liiiten grej han vill visa eller få hjälp med. Egentligen borde jag väl inte bli stressad eller sucka när han ropar. Men det är lite enerverande när man just har satt sig för att kolla upp en grej eller om man står i köket o hackar för glatta livet o får springa fram o tillbaka hela tiden. Fast om jag ser det positvit så får jag mycket vardagsmotion... Jag får dock igen när jag tjatar på honom.. Eller när han tjatar på mig. För min standardkommentar är Vänta lite.. ha lite tålamod.. Nu har han börjat använda den mot mig.. Monkey see, monkey do. ;-) Dina barn gör inte som du säger, dina barn gör som du gör.


Kommentarer
Tomas

Om jag fick en krona var gång som min fru frågar vad vi ska äta... ;)

Svar: Hahaha... då ska jag genast sluta att fråga vad du vill ha för käk, jag lagar det jag är sugen på så får du äta vare sig du vill eller inte.. ;-)
Anette

2013-07-05 @ 13:21:19
URL: http://www.tomaskruger.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0