I löööv you

Nu märks det att hösten är här för att stanna. Fast hur kan man stoppa den. Bara att acceptera o gilla läget. Hösten kan vara hur mysig som helst. Speciellt soliga o klara dagar när löven sprakar i massor av härliga färger. Men när det är grått, grått o åter grått med regn o blåst då är det mindre mysigt.

Just nu ser det ut så här i stora delar av vår trädgård.

Så jag önskar att det kan komma en rejäl höststorm som drar ner alla löv som är kvar på träden o samtidigt blåser ner löven åt rätt håll i ån så att jag slipper att räfsa upp allt. Det är ett par timmars jobb. Visst det ger motion. Men även ryggont o blåsor i händerna. Finns roligare saker att få sånt på.
 
Eller också låter jag allt ligga kvar (till min ena grannes förtret) o låter det vara gödsel o näring åt gräsmattan så att jag får klippa den dubbelt så ofta nästa sommar.
 
 


Kommentarer
Svägerskan

Gör som vi. Kör över löven med gräsklipparen. Klart!

Svar: Jo så brukar jag med göra. Men vi har ju så förbenat mycket löv. men kanske att jag gör på detta vis också i år med.
Anette

2013-10-19 @ 13:50:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0