Lördag o loppis

Idag var det dags för årets Öjebrodag. Det är lite loppis o andra happenings i en grannby som just heter Öjebro. Vi kom ner vid 12 tiden o började med att hoppa upp på den gamla brandbilen som tar ett varv i byn. Det var oerhört spännande så Laban åkte sammanlagt tre gånger. Efter en stund kom polaren Abbe och vi strosade runt lite. Några loppisfynd blev det för Labans räkning. 

Här följer en liten bildkavalkad över förmiddagens äventyr.

Jag o Laban tillsammans med Abbe o Sofie på en av turerna med gamla brandbilen.


O nu far vi iväg.


Tomas o Labans tur att åka brandbil.


Nere vid strömmen. Det var väldigt grönt o vackert. Lite "trolskt"


På en ranglig gammal bro.




Spännande med vatten.

Häromdagen var vi ut en tur med båten. Innan vi kom iväg till Nederlösabadet så plockade vi upp grannarna Elsa och Elvira med pappa. Här följer några bilder på barnen i båten.


Laban, Elsa och Elvira på äventyr. Det är tur att vår båt är så pass stadig som den är annars hade den vält eller de trillat i flera gånger om.


Men ibland lyckas man ta en liten bild när de nästan sitter still.


Elsa o Laban


Två lika envisa ungar detta. Det kommer blir fullt upp för fröknarna i skolan när de börjar 1a klass.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0