jorå jag finns här..

Nu har jag återigen varit borta från blogget en stund. Jag tänker flera gånger på att jag ska uppdatera men så kommer något annat i vägen.

För att fatta mig kort.. Jag mår bra. Det börjar bli vår o gräset grönskar.

I måndags var jag till ortopeden i Linköping. Jag trodde att läkaren jag skulle träffa var en äldre herre med polska som språk.. Var beredd på att ha svårt att fatta vad han sa... Sååå till min förvåning kommer en snygg kille i min ålder (35-40) och ropar upp mig... Ujuj, så denna Rafael var alltså "min" läkare. Han frågade om mina smärtor som jag haft i rygg o ben. Sen fick jag klä av mig till underkläderna och han vred o böjde o bände på min kropp.. Närkontakt som hette duga...  Kändes liiite jobbigt, men det är bara att tänka att det är en läkare och han ser halvnakna kroppar dagligen. Fånig som man är så tänker man "attans jag har inte rakat benen" då han kände på smalbenen där jag har haft nedsatt känsel.... Visst är man fånig.

Eftersom jag just nu är rel. smärtfri o funkar som jag ska så var det inte aktuellt med nån operation. Skulle jag lägga upp mig för kniven så skulle det innebära en op. för diskbråcket och i samma veva en steloperation för min kotförskjutning. Inget man med glädje gör, för det innebär ju risker och mycket restriktioner om vad man får göra o inte göra efter en operation. Sjukskrivning i ca 2 månader. Men skulle mina smärtor återkomma så får jag kontakta dem igen. Först o främst ska jag träna upp min bål, dvs mage, rygg.. Sååå nu letar jag efter en core-dvd så att jag kan träna hemma.

När vi ändå är inne på hälsans tecken så var jag till Feelgood i tisdags och gjorde en hälsokoll. Testade bl a hb, blodtryck, kolestorol.. o det var bra. Det var sämre med midjemått, kondis och vikt. Men allt detta vet jag ju redan. Att få svart på vitt óm sin taskiga kondis o midja ger mig lite peppning om att det ska bli bättre.
Jag stretar på med vikten.. Det har gått lite ner o så lite upp o så lite ner igen... Men jag stretar som sagt på.. O nu med Feelgods resultat i bakhuvvet ska jag streta på ännu mer.

Blev ett långt inlägg så det är bäst jag stoppar här. Men jag återkommer snart igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0