Bertine Zetlitz

Jag har upptäckt en tjej vid namn Bertine Zetlitz. Har dock inte lyssnat så mycket på henne men det finns en låt som heter "Twisted little star" som är otroligt bra. Utseendemässigt påminner hon en del om Robyn. Snygg frisyr har hon också., det är en frilla som jag eftersträvar... så det är väl bara att låta håret växa lite till.




Bertine Axeliane Robberstad Zetlitz, född 9 april 1975, är en norsk popartist och författare. Hon växte upp på FrognerOslo. Tolv år gammal var hon med i NRKs lördagsprogram för barn och unga, Midt i smørøyet. Hon gick musiklinjen vid Foss gymnasium. I februari 1997skivdebuterade hon med singeln «Getting Out».

Hon har fått Spellemannprisen fyra gånger. För debutalbumet Morbid Latenight Show, som kom i mars 1998, fick hon Spellemannprisen 1998som årets nykomling och popartist. Hon fick också Spellemannprisen 2000 i klassen popsolist för albumet Beautiful So Far ochSpellemannprisen 2003 i klassen kvinnlig popsolist för albumet Sweet Injections. Detta albumet blev det stora genombrottet for Zetlitz iNorge, och såldes i ca. 75000 exemplar. Albumet Rollerskating följde upp succén med över 80000 sålda album på fyra månader. Detta ledde till att hon blev Norges mest sålda kvinnliga artist 2004.



Kommentarer
Eleonore

Kul att du upptäckt henne, minns en låt hon hade för några år sedan. Är kanske den du nämnde i inlägget, minns att den var bra! :)

Tack snälla du, hihi ja det är ju lite svårt att dölja det bland kommentarerna när man avslöjat på facebook tidigare och så. Kul att du vill fortsätta följa mig :D

Kram

2012-01-02 @ 16:58:38
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0