Sköna maj

Vilken skön försommarvärme vi har. Jag tycker det är så skönt. Det jobbigaste är när jag måste åka till jobbet om kvällarna när maken kommit hem o man känner grilldoften omkring en. Men jag är så glad o tacksam att jag har ett jobb o eftersom det bara är 65% så har jag ju många lediga dagar o kvällar att utnyttja.
Sitter här o är öm i kroppen. Har planterat dryga 90-talet med tuijaplantor och det var svettigt. Det jobbigaste var ju allt grävande för att få upp en del stolpar. Men det är även tungt med själva planteringen. Men nu är det ganska så klart, bara det tråkiga att få ordning på tomten igen dvs få bort en massa jordkockor och grästuvor. Gräsmattan ser ut som ett slagfält, men det ska väl bli ordning på det med. Det märks att jag inte är van vid hårt kroppsarbete. Använder ju inte så många muskelgrupper när jag jobbar.
Undrar om plantorna skulle plantera sig själva om jag pratade eller tjatade på dem?? Kanske värt att prova. Nääää tror inte det skulle funka så. En hederlig spade är det enda som hjälper.. Nu krävs det massor med vatten så jag hoppas att grannarna kommer ihåg att sätta igång pumpen som pumpar upp lite åvatten så vattnar vår gemensamma häck.
Undrar om man ska skriva ett "gemensam vårdnads-kontrakt"? Dvs vi ska sköta den varannan vecka.... ;-)
På måndag ska jag bege mig till Norrköping och vara med i Vårruset. En liten lagom slinga på 5 km ska jag traska runt tillsammans med en kompis o 4 tjejer till. efter det blir det en mysig picknick. Hoppas verkligen att det blir bra väder då med.
Näää nu är det alldeles strax dags att söva min huligan. Om han kan slita sig från spelet som han o hans pappa lirar.


Kommentarer
Grannen

Vi kommer ihåg vår gemensamma häck, jag lovar.

Dock kommer vi bara att vattna på kvällarna eftersom det är sol på dagarna. Just nu regnar det så då löste moder natur dagens vattning :)

2011-05-15 @ 19:59:22
anette

Det låter bra det grannen... Ja jag vattnade ju också en del under dagen. Hoppas verkligen att plantorna tar sig. skulle vara så deppigt om de vissnade en efter en... med tanke på att jag inte har några gröna fingrar så skulle det inte förvåna mig om det händer. Vad fint huset blev. jag är glad att vi bor i tegelkåk så man slipper att bekymra sig över målning av hus. däremot är våra fönster ett katastrofområde.

2011-05-15 @ 20:10:09
Elins viktblogg

Hej! Tack snälla. Joo, har ridbyxlår.. Syns när jag är naken.. Jeansen trycker liksom in det. Hehe.

Jättebra tips! Tack! :D

2011-05-16 @ 14:06:40
URL: http://hejaelin.webblogg.se/
Eleonore

Hehe jag skulle också vilja ha självplanterande blommor! Det är ju inte direkt svårt och krångligt men det är en relativt tråkig syssla :)

Ja bananerna får ju inte den bästa konsistensen på grillade bananer, håller med om att det är tur att smaken är som baken!

2011-05-17 @ 15:06:24
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Eleonore

Nu var det visserligen ett tag sen men hur gick det på vårruset till slut?

Ja den hyresvärden verkar inte ha alla hästar hemma om man säger så. Tydligen är det fler som haft problem med den hyresvärden och det har blivit en artikel om detta i sydöstran bland annat. Tycker det är så tråkigt på ett så fint ställe! :)

2011-05-27 @ 09:08:44
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0