Är det jag som är överkänslig

En fundering. Är det jag som är överkänslig o tänker för mycket? Jag syftar på detta med barn o deras agerande. Jag följer ju med Laban till skolan varje morron och alla barn är inte snälla. Idag så kom tre grabbar framspringandes mot laban när vi kom. Jag gick in o lämnade Ls väska när jag sen kommer ut så säger han. "X sa åt mig att vara tyst, sa din jävel o sen försökte han slå mig" Allt L ville göra var att hälsa på en av kompisarna o kanske vara med i leken. Men denne X ville inte ha med L i leken o agerade på detta vis.

Jag gick bort o försökte att prata med killen o han ställer sig o håller för öronen, säger bla bla bla.. "Jag lyssnar inte på dig". När jag försöker förklara för honom att det är inte snällt att säga sånna saker till någon. Försöker också förklara att denne gosse inte skulle bli så glad om nån behandlade honom på sådant sätt. Varpå denne gosse säger "Det spelar ingen roll, jag är snabbare än honom". Suck... Det är inte första gången som denne kille gör utfall o säger "Du får inte leka med oss"..

Snart får konflikträdda jag ta tag i saken o prata lite med hans mamma för att se hur det låter hemma hos dom. Vem vet min son kanske är dum han med men det framkommer inte. Jag vet att min son inte är den snällaste alla ggr så jag tar honom inte i försvar. Men många gånger får man bara höra en sida av historien.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0