Semester

Nuu har vi varit iväg på en veckas semester. Vi flög från Göteborg påskdagsmorgon o jag var lite matt i pälsen efter att inte ha kunnat sova på kvällen. Det blev lite temperaturchock. Vi åkte från ett kyligt Sverige o ner till ett Teneriffa där det var en 22-23 grader i skuggan. Men sååå skönt. Vårat hotellrum var jättefint. En trerummare med köksdel. Köket behövdes ju inte eftersom vi hade all-inclusive. Man behövde verkligen inte gå hungrig eller törstig under dagarna när det ständigt serverades mat. Så här såg matschemat ut, kan säga att vi inte följde det..
Frukost, snacktime, lunch, snacktime, middag... Maten var ganska varierad alla dagar men ingen kulinarisk höjdare för det var inte alltid kryddat efter mina smaklökar o många saker var gärna lite överkokta. Men man åt o drack ändå gott varenda måltid.
 
Vad pysslade vi med då.. Först o främst så tog vi det väldigt lugnt. Badade i poolen, gick till stranden o badade och lekte i havet. Spelade minigolf o strosade runt längs strandpromenaden. Eftersom varken Laban eller Tomas är några fantaster av att gå i butiker så "smet" jag iväg ett par timmar o glodde runt lite i affärerna. Men det är ju inte så skoj att fönstershoppa själv. På fredagen hyrde vi en bil o gav oss upp på Teide. Vulkanen som finns på ön. Det är en rejäl klättring med bil uppåt o det knäpper ordentligt i öronen. Väl på plats fick vi stå i kö nån timme innan vi kunde ta linbanan upp den sista kilometern. 
 
Laban fick nog lite av en sommarfeber någon dag efter att vi kommit till hotellet för på tisdagen så kräktes han o sov ett par timmar mitt på dagen. Sen natten mellan tisdag onsdag så hade han feber o mådde illa. Men sen på onsdagen mådde han bättre igen o sen var det på topp igen resten av veckan.
 
Både Tomas o jag konstaterade det att många av de andra hotellgästerna är otroligt tillknäppta och reserverade. Detta hotell var ju ett typiskt svensk/norskt hotell och det var flera ggr som jag försökte att prata med andra gäster och man fick bara korthuggna svar tillbaks. Jisses varför kan inte folk vara lite mer som ungarna... De ser en person i sin egen ålder o tänker... "Ahhh en person i min strl... det måste vara en ny kompis".. Men nääråå de sitter på sin kant och umgås bara med de dem känner.. Det är kanske mig det är fel på som kan prata med folk lite hur som helst.
 
Vi åkte hem igen mot Sverige i söndags och flygningen gick bara bra. Kom till hemmet strax före midnatt o då var det bara att borsta tänderna o gå och lägga sig. Vi var alla dyngtrötta o jag kan ju säga som så att Laban behövde inte gå till skolan på måndagen. Denna semesterresa gav mersmak o jag flyger gärna iväg på fler resor. Men det lär ju dröja ett tag för nu finns det så mycket annat som ska göras. Här kommer lite bilder. 
 
Förlåt att en del bilder är åt fel håll. Jag glömde bort att vrida dem rätt.. Men detta betyder ju att du får lite motion när du kollar bilderna eftersom du måste vrida på huvudet åt olika håll ;-)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0