Klättring

Jag var o provade på att klättra på vägg i går på Campushallen. Vi var 10 stycken och 4 personer som säkrade oss när vi klättrade. Jag har ju testat på klättring för 18 år sen när jag pluggade i England. Jag inbillar mig att det gick bättre denna gång eftersom jag nu är starkare i både armar och ben o man jämför med hur jag var 95. Utav 5 olika banor klarade jag 3,5 fullt ut. Men jag ska garanterat prova på att klättra igen och då ska jag baske mig klara det ännu bättre.

Man ska inte vara höjdrädd när man utför denna sport. Det går ju an när man klättrar uppåt men sen om man tappar taget eller ska firas ner o man tittar ner så inser man att man är ganska högt upp. Det är också en fördel att vara smidig o lätt, vilket jag inte är. Men jag är förbaskat envis o benstark så det är väl en liten fördel.

I torsdags var jag på ett PT-pass med Matte och denna gång provade vi på lite nytt med medicinbollsträning. Det var också oerhört kul. Jag vill göra det fler ggr för det var både bra för flåset, bålen och styrkan. Ska kolla upp lite övningar som man kan göra själv så att jag kan göra sånt när jag inte har Matte med mig.

Idag blir det att skruva skåp till vår nya matsalsmöbel som vi införskaffat. Det bruna härket ska nu ut o nya fräscha skåp ska ställas in istället. Vi får se hur mycket svärande det blir när dessa Ikeaskåp ska skruvas ihop.
På återhörande


Kommentarer
Leila

Åh vad spännande med klättring!, det ger verkligen en härlig kick men precis som du säger får man inte vara höjdrädd ;)
Saffransdrömmar lät verkligen riktigt gott, har faktiskt någon påse saffran som blivit över sedan julen så det kanske får bli nästa smaksättning, tack så mycket för tipset :)
Ha en riktigt fin fortsatt eftermiddag nu! Mvh Leila

2013-01-21 @ 16:09:39
URL: http://sweetbylilly.bloggplatsen.se
Eleonore- Kokboksutmaningen

Wow så spännande med klättring, jag har klättrat utomhus på ett berg på en klassresa en lägerskola med klassen i 6-7an vilket var häftigt. Visst får man sånt adrenalin! :)
Det låter som att du har massa bra träningspass på det ställer du går till. Jag har tänkt gå på lite olika pass också. Zumba, core, body balance är några av de som lockar mig :)
Hihi ja visst är de sega ostbågarna bäst ;)

2013-01-21 @ 19:51:12
URL: http://fikamed.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0