Helgen som var...

Jahopp då har den stora Motalafesten varit. Det var så skoj. Jag kom in till Motala vid 11 o gick upp till frisören satt o tittade på alla som blev stylade o sminkade. Blev sminkad o sen fixad i håret. Eftersom jag klippte mig för ett litet tag sen så stylade vi bara till det med vax o grejer. Håret skulle ha pallat en storm i orkanstyrka. 
 
Sen blev det lite tid över innan jag skulle ner till butiken Blåklinten för att byta om så jag traskade lite på stan. Det var liv o rörelse överallt. Kul att det händer lite i Motala även hösttid. 
Kl 13 gick jag till butiken o träffade de andra modellerna o vi svidade om till första bytet med kläder. Byxor, väst, o en swagger.. Upp till torget där vi stod o trängdes med 70 andra modeller bakom scenen.. Jädrar så varmt det var. Svetten rann.. Men när showen började så glömde man liksom bort värmen.  Det var lite nervöst att gå in första omgången o pilligt att få av sig swaggern så att jag kunde vissa plaggen under. Men på någe vänster gick det. Det var precis knökafullt i tältet o publiken applåderade som tokar. Av från scenen på med nästa plagg nu en klänning.. Puh vilken lättnad att få av sig vinterkläderna.  In på scenen igen o nu var man lite mindre nervös. 
 
Vid 15tiden var vi "klara" för första omgången.. O nu då?? 3 timmar kvar tills det var mingel på torget. Åka hem kändes lite meningslöst eftersom det tar ca 1 timme t/r med bil o bensinen är inte gratis. Försökte att ringa en kompis men hon svarade inte o dessutom var två av hennes nr i min mobil inte i bruk längre... Hmm ska nog uppdatera min mobil lite på nummer.  Som tur var så träffade jag på två andra kvinns som hade gått visningen o jag hakade på dem o vi gick ner till Motormuseet i hamnen o tog en fika o satt o pratade. Efter ett par timmar så blev det återigen dags att gå upp till torget o mingla lite. Det skulle bjudas på tilltugg o det var lite torra snittar men även lite god lax mm ... Men det mättade ju inte mycket.  Men det sägs ju att modeller inte ska äta för mycket.. ;-)
 
Vid 19.30 hade vi bestämt att komma ner till Blåklinten igen för klädespåtagning. Tillbaks till torget. Fix med sminket som hade ramlat ner lite grann o så mer spray i håret.. Nu jädrar var alla mer taggade o varma i kläderna. Publiken hade fått lite vin o öl i sig så det var rena rama partystämningen från första början. Man vågade svänga loss lite mer o en kille från Dressmann slet av sig kläderna för att visa kalsongerna.. Publiken jublade..
 
Det var såååå kul.  Jag har fått lite blodad tand o vill göra fler sånna här grejer. Kläder, smink, frisyrer.. You name it.. Jag är allt en liten linslus som tycker om att få lite uppmärksamhet, samtidigt som jag kan vara grymt nervös. 
 
Här kommer iallafall en bild på mig på min sminkning o frilla. Klänningen är min egen o jag fotade när jag kom hem. Kan ju bara säga att jag inte orkade med nån "efterfest" dels körde jag ju bil o så ville jag komma hem till Tomas o Laban. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0