Plugg o modell..

Ojojoj, den senaste skolveckan har varit mycket teoriplugg.. Det har varit an salig blandning på anatomi, fysiologi o grundmedicin. Efter ett par dagar har skallen känns som en enda gröt o jag var nog inte ensam om att känna ett visst tvivel på sig själv.. Kommer en att någonsin kunna lära sig allt detta. 
Men nu är det en pluggvecka hemma så det är väl nu man ska sätta sig ner o dela upp allt så en ser lite struktur i det hela. Men jag tycker att tiden fram till de första proven rusar fram. Lugn o fin.. andas lugnt...
 
I fredags fick vi testa på detta med idrottsmassage. På ett enkelt sätt kan man förklara det som att det är hårdare, snabbare o mer intensivt för att få kroppen att tagga till o kicka igång adrenalinet. I klassen fick halva klassen lägga sig på bänkarna.. Sen körde vi 5 min rygg. Sen skifte till nästa bänk där det blev 5 min baksida ben o så byte igen o vända på personen o köra 5 min framsida ben.. Sen fick de som masserat lägga sig på bänkarna o så blev det samma sak igen. Skitskoj.. Det blev stimmigt men jäkligt skoj. Vi testade även på bindvävsmassage o det är ju en hel vetenskap det med. 
 
Jahopp, skuttar till nästa ämne.. Modell.. Nästa lördag ska det vara jippo på torget i Motala. För ett tag sen efterlyste min frisör modeller o jag anmälde mig kvickt till detta. I veckan fick jag besked att jag kommer få vara med. Nästa vecka ska jag gå till butiken välja ut kläder, sen traska till en optiker o välja ut glasögon för att sen gå till frisören där hon ska kolla hur jag ska stylas i håret. Såå nästa lördag ska jag göra min "modellkarriär". Ska bli skoj o en aningens nervöst. Vill ni se mig så får ni väl bege er till Motala o torget. 
 


Kommentarer
Tomas Krüger

Du glömde berätta att du klämde fram tårar ur en av dina kurskamrater. Vad kallas den typen av massage på latin? ;)

Svar: Det var ju under bindvävsmassagen som jag lyckades få en kursare att gråta en skvätt.. Men efteråt var det skönt... för henne..
Anette

2013-09-22 @ 11:57:00
URL: http://tomaskruger.se/
Lotta

Åh så kul med hårmodellande :-)

Svar: jag kommer inte att bli stylad så mycket i håret. Däremot har jag provat ut kläder o glasögon som jag ska ha på mig på lördag. + att jag kommer att bli snyggt sminkad. Frisörerna har svårt att fixa till 70 modeller i håret tills på lördag. Men det kommer att bli superskoj.
Anette

2013-09-23 @ 11:36:00
Cecilia

Låter skitkul med modellandet! Vil verkligen se kort på hur du såg ut före och efter!!

kram

Svar: jag kommer inte att bli stylad så mycket i håret. Däremot har jag provat ut kläder o glasögon som jag ska ha på mig på lördag. + att jag kommer att bli snyggt sminkad. Frisörerna har svårt att fixa till 70 modeller i håret tills på lördag. Men det kommer att bli superskoj.
Anette

2013-09-23 @ 19:28:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0