Dag 3

Japp jag är nu inne på tredje dagen med VV. Det går bra. Det är ju lite pill o plock med reggande o matlagningen. Det finns ju hur mycket recept som helst på hemsidan. Men jag är ganska dålig på att följa recept utan jag plockar ihop egna maträtter så det är därför det blir mycket pill o plock. Jag går o småfryser lite o det vet jag ju att man gör när man drar ner på käket på detta vis. Men det kommer att gå över. Jag ska träna ett PT-pass i eftermiddag o då lär jag ju bli varm. Tror inte heller att det ska vara några problem att träna fastän jag dragit ner på kalorierna. Får ta o käka något bra mellanmål precis innan passet.

Ska bli spännande att ställa sig på vågen på lördag för att se om det blir ett bra första resultat.

Så här blev klippet

Jag var ju o klippte o färgade mig häromdagen. Frisyrmässigt blev det inte så stor skillnad. Lite kortare o inte lika mycket rakat på sidorna som jag haft förut. Den stora förändringen blev ju färgen.

Precis innan jag åkte till frisören såg jag ut på detta vis.. Ostylad men det är ju liksom ingen mening att styla sig när man ska klippa sig.

Sen ett par timmar senare när jag kom hem igen så såg jag istället ut på detta vis.. Som sagt mörkare o med mycket röda toner. Jag tycker det blev toppenbra o jag är så nöjd. Tack Camilla för att du är en sån superbra frisör.

Allt är Shirley Clamps "fel"

Jahopp jag har nu gått o reggat mig på VV:s sida som Online medlem. Har ju sett tv reklamen ett antal ggr samtidigt som jag känt att kilona ökat på min kropp. Jag är inte alls nöjd. Min kropp mår ju inte heller bra av att väga för mycket. ryggen tar stryk.

Först o främst är jag medlem i 3 månader.. Sen får vi se hur långt jag kommit. Mitt slutmål är att komma ner till 70 o dit är det hela 15 kilo.. Men det ska baske mig gå. Jag har en kompis som ska regga sig till helgen o vi ska sporra varandra.

Nu kör vi... för femtioelfte gången i ordningen... Men denna gång ska det funka. Det har det ju gjort förut med men det är ju det svåra att hålla sig sen.. Men sent ska syndaren vakna.. ;-)

Klipp

Imorron ska jag äntligen klippa o färga håret. Ny frilla ny färg.. Ska bli skönt att förnya mig lite. Får dryga 2 härliga timmar med allra bästa frisören Camilla. Ska bli såååå gött.  Bilduppdatering kommer senare.

Deltar i en tävling

Jag är med i en tävling där man kan vinna maaaaassor med ostbågar. Om du själv vill vara med klicka på denna länk. http://fikamed.wordpress.com/2013/01/19/tavling-i-samarbete-med-estrella/

Klättring

Jag var o provade på att klättra på vägg i går på Campushallen. Vi var 10 stycken och 4 personer som säkrade oss när vi klättrade. Jag har ju testat på klättring för 18 år sen när jag pluggade i England. Jag inbillar mig att det gick bättre denna gång eftersom jag nu är starkare i både armar och ben o man jämför med hur jag var 95. Utav 5 olika banor klarade jag 3,5 fullt ut. Men jag ska garanterat prova på att klättra igen och då ska jag baske mig klara det ännu bättre.

Man ska inte vara höjdrädd när man utför denna sport. Det går ju an när man klättrar uppåt men sen om man tappar taget eller ska firas ner o man tittar ner så inser man att man är ganska högt upp. Det är också en fördel att vara smidig o lätt, vilket jag inte är. Men jag är förbaskat envis o benstark så det är väl en liten fördel.

I torsdags var jag på ett PT-pass med Matte och denna gång provade vi på lite nytt med medicinbollsträning. Det var också oerhört kul. Jag vill göra det fler ggr för det var både bra för flåset, bålen och styrkan. Ska kolla upp lite övningar som man kan göra själv så att jag kan göra sånt när jag inte har Matte med mig.

Idag blir det att skruva skåp till vår nya matsalsmöbel som vi införskaffat. Det bruna härket ska nu ut o nya fräscha skåp ska ställas in istället. Vi får se hur mycket svärande det blir när dessa Ikeaskåp ska skruvas ihop.
På återhörande

Vinkyl VS Cykel

Konstig rubrik kanske.... Men här kommer förklaringen.
Jag "fick" i julklapp en vinkyl av Tomas dvs han hade tänkt ut att köpa en vinkyl till mig. Han är lite trött på att mina påbörjade vinflaskor står lite överallt i köket. Så då tyckte han att en kyl i matsalsdelen skulle vara bra. Hmmm det blev väl inte en WOW-känsla direkt när han gav mig denna present på julafton.. Kände mest ett "Jaha o varför det-suck". Men visst vande mig vid tanken o visst en kyl är väl kanske bra. MEN... Nu ska ju jag cykla TjejVättern i juni och jag ska ju köpa mig en annan cykel. Min 7växlade Skeppshult är ju helt underbar men lite tung o klumpig. Inget man gärna cyklar 10 mil o uppför Omberg på. Sååå när jag sa till Tomas att jag försöker att spara ihop till en ny cykel så undrade han om jag inte hellre vill ha en cykel istället för en vinkyl... Jaaaaaaa klart jag vill. Så nu till våren blir det att åka o kolla på lite nya hojar.

Jag vet ju inte om jag vill ha en racer eller om jag ska satsa på en hybrid av något slag. Jag vill inte ha en hoj med mtb-däck för de är ganska tröga att köra med på asfalt. Så något med lite smalare däck men inte lika "vek" som en racer.. Det är ju en jungel detta med cyklar. Men vi ska nog hitta något som jag trivs med.

En tur till Ikea...kanske

Måndag förmiddag. Laban är i skolan och Tomas ligger o slumrar fortfarande. Han har haft en envis förkylning som inte vill ge sig. Han är så trött hela tiden. Som tur är har han fått penecellin o det verkar nu gå åt rätt håll.
I helgen var vi till ett par kompisar (släkt) och det var kanontrevligt. Prat o lek. Laban var dyngtrött när vi kom hem o han sov till 10 igår morse. Skönt med lite sovmorron.

Idag då... Jag ska snart iväg till skolan o hämta skrutt o sen ska vi förhoppningsvis en tur till Linköping o Ikea. Vi ska köpa nya skåp o hyllor för att öka på våra förvaringsutrymmen i vardagsrummet. Vi har alldeles för lite plats till sånna saker så att lådor o hyllor svämmar över av prylar. Visst mycket kan nog slängas för just nu ligger det mest o "skäms" o att en annan inte har orkat att göra en ordentlig gallring. Men nu ska det bli av..

Bildåre

Ibland önskar jag att vissa bilister som gör idiotomkörningar på smala kurviga o glansishalavägar ligger i diket när jag kommer ifatt dom. Jag skulle då stanna o bara skratta åt dessa. Faaaan vad arg jag blir på sånt beteende. Jag nämner inga bilmärken för då trampar jag väl på några ömma tår.. Men det börjar på A o slutar på I...

Kompishäng

Laban har en kompis på besök. Jag hämtade upp bägge grabbarna efter skolan. Är så kul att lyssna på dem när de leker. Eftersom det är första gången som den killen är här hemma hos oss ensam så vill han kolla på alla leksaker o sen kommer de inte till ro att leka med en grej utan det pillas och petas på allt möjligt. Än så länge är de sams iallafall. Men jag har en svag aning om att rummet kommer att se ut som ett slagfält när lekstunden är slut. Men men det är lättstädat.

Martina Haag

Är en kvinna som jag gillar. Hon är snygg, smart och är gift med en snygg o smart karl... De verkar vara oerhört driftiga och trevliga. De är ju helt sanslösa i På Spåret och mina spekulationer är att det kommer att stå mellan dem och Stefan Holm i finalen i detta program. Det kommer bli rafflande.

I fredagens avsnitt hade M Haag en så snygg klänning på sig.

Efter lite surfande såg jag att hon även har denna i grått. Men den röda är så snygg.. Är det någon som vet var den kommer ifrån och vad den kan tänkas kosta?? Förmodligen jättedyr, men man kan ju kanske hitta nån liknande trasa.

Bröllop på G

Tjohooo, äntligen ska en få gå på bröllop. Har inte varit på ett enda bröllop sen jag o Tomas gifte oss för 7,5 år sen. Men nu så... Det är Tomas kusin Anna o hennes blivande make Joel som slår till med fest i Uppsala.  Vigsel i Helga Trefaldigkyrka o sen fest på Slottet... Bara det bästa är gott nog.
Barnen ska få vara inhysta i något hus bredvid där de kommer kunna leka o titta på film medans vi vuxna är på själva middagen..

Jag, Tomas o Laban kommer att åka upp dagen innan bröllopet för att känna att vi inte behöver stressa iväg på lördagförmiddagen. Jag vet ju hur ilsken o kinkig jag kan blir när jag känner mig tidsstressad. Vi kommer ta tåget upp o sen bo på ett hotell Clarion Gillet i två nätter. Jag hoppas att de har en bra frukost på hotellet.

Det ska bli sååå skoj att få gå på bröllop. Ska nu hitta en fin klänning så att jag känner mig riktigt piffig.

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.