Sur på UPS

Här kommer ett surt inlägg. Jag muttrar o tjurar över UPS, kan lika gärna sura över DHL eller alla typer av leverantörsbolag. För de är alla lika usla på att leverera saker i tid.

Denna gång är det alltså UPS som är klantarna. Jag beställde lite massageprylar i veckan. Fick mejl om att det skickats o var på väg till mig. Fick sen mejl om att det minsann skulle komma under fredagen mellan kl 9-19... Håll dig hemma annars kan inte överlämnande ske. Hmm tur då att jag inte hade något planerat just denna fredag. Får et mejl om att leverans inte kunde ske för rätt adress måste lämnas.
-MEEEEEN vad Faen.. Rätt adress står ju på orderlappen och mitt telefonnummer.

Ringer till UPS o pratar med en kille... -jaha, den adressen stämmer det? Jaaaa, säger jag. MEN jag bor INTE inne i XXXXX utan utanför i en by som hör till denna ort.
Jaha, säger han det var därför vi inte kunde hitta den adressen. Då levererar vi på måndag är du hemma??
Nu är det ju så att jag kanske måste försvinna bort ett par timmar, går det att försöka bestämma en tid?? Näää det kan vara svårt säger han.. *suck* UPS får visst vara hur slarviga o nonchalanta som helst men en annan är "livegen" attans dig om du inte är fast i hemmet under hela dagen då blir det inget paket.

Var tvungen att fråga killen. -När jag söker på min adress via Eniro, Hitta eller Google så hittar jag mitt hus utan några problem. Vad har ni för uselt gps-system?? Det kunde han inte svara på.
Och om de nu får problem med att hitta vår adress från första början.. Varför tar de inte o ringer hem till mig o frågar var jag bor?? Näää fy för nonchalanta leverantörsbolag.

Inte konstigt att Tom Hanks inte kunde hittas i första taget när han spelade i Cast Away. FedEx är säkert lika usla på att hitta rätt adresser de med.


Kommentarer
Anonym

jag tror dom inte ens letat, det var en korkad bortförklaring. känns som om dom gör leveransen när dem har lust,

Svar: Det är lite så det fungerar.. De har antingen "glömt" bort min leverans eller också känner de att det är får långt att ge sig ut på landet en fredag.. Som sagt det är inte första gången detta händer o vi har haft samma problem med DHL, Ikea o UPS..
Anette

2013-11-01 @ 19:56:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0