Imorron är det dags igen

För att ta emot kunder. Vi har vår andra kvällspraktik o det kommer garanterat att kännas lika nervöst då. Man har ju inte en aning om vilka personer som kommer. Hur deras hälsojournal ser ut eller om de har krämpor som en annan inte kan "rå på"
Denna vecka har vi visserligen lite mer kött på benen. Vi har lärt oss lite fler muskler o lite andra grepp. Lärarna vill gärna att vi skickar med "hemtöjar" med kunderna. Dvs instruera dem i olika typer av stretcher som de kan utföra hemma. Det är verkligen jättesvårt att instruera en person så att denne förstår mig. Jag vet ju själv hur den ska utföras men att förklara den kan vara så mycket svårare.
 
Det börjar också att bli dags att hitta en eller två praktikplatser till vår sk LIA-period (lärande i arbete) I den första perioden kommer vi ju att rikta in oss mest på massage. Jag har lite funderingar o ska ta tag i lite kontakter. Ska bli spännande med praktik för att få komma ut i det verkliga arbetslivet. På skolan blir det ju lätt en liten bubbla.
 
 


Kommentarer
Aegean College

Definitely believe that which you said. Your favorite
reason appeared to be on the internet the simplest thing to be
aware of. I say to you, I certainly get irked while people think about worries that they just don't know
about. You managed to hit the nail upon the top and also defined out the
whole thing without having side-effects , people can take a signal.
Will probably be back to get more. Thanks

2022-04-27 @ 00:46:56
URL: http://https://aegeancollege.gr/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0