Blond vs Röd

Jag satt igår o kollade på "gamla" bilder på mig. Jag är ju sån som inte vill ha samma hårfärg för länge. Jag är gärna blond på sommaren o röd på vintern. Ser däremellan är det en salig röra. Det är ju lättare att gå från blond till röd än tvärtom för man blir ju inte ljus i en handvändning. Risken är ju stor att man blir kanariegul. Been there done that. 
 
När folk frågar mig "Vad har du för hårfärg, egentligen??" Tjaaa, jag är en "klassisk" råtta. Gråbrunmatt... En oerhörd trist färg med ingen glans för fem öre + att jag får gråa hårstrån när det växer ut. MEN jag har MYCKET hår. Jisses vad min frisör få klippa o klippa när hon tar sig an mig. Ingen risk att jag blir tunnhårig inte. 
 
Men så nu är frågan. Fortsätta vara blond eller gå åt det röda igen?? Kan vara kul o veta vad ni mina kära läsare tycker. Fast å andra sidan så brukar jag ju gå min egen väg när det gäller frisyr o färg. Men kan vara skoj att få veta lite ändå. ;-)
 
 
Detta är jag just nu. Taget för nån vecka sen. 
 
O detta är nog från en höst för 2 år sen... 
 
Känner också för att köra på den röda frillan. Dvs skaffa längre lugg o klippa/raka mig på sidorna. 
 
 


Kommentarer
Lotta

Röd!Knallröd med bruna slingor :-)

Svar: Tack för svaret.. Du lär få se resultatet efter det att jag varit till frisören.. Dröjer väl ett par veckor bara. Mitt schema ska matcha hennes schema. ;-)
Anette

2013-10-20 @ 10:39:38
kaffemorsan

Jag tycker du passar i båda. En blandning kanske? Typ ljusa slingor:)

Tack för dina kommentarer hos mig, jag fick en hel del tips och ankan funkade väldigt bra=)

KRAM

Svar: Kul o höra att Ankan funkade.. Här hemma är det bara Spiderman o massa andra suspekta serier som funkar just nu. Vi har ju Netflix o Laban hittar många konstiga serier som jag inte förstår mig på.
Anette

Anonym

ljust

Svar: Trivs med ljust.. Men som sagt på hösten vintern vill jag vara rödhårig. ;-)
Anette

2013-10-20 @ 18:21:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0