Den perfekta avokadon

Detta med att köpa avokado är som ett lotteri. Antingen är de stenhårda o har inte en tanke på att mogna detta år. Eller också känns de mjuka o goa o när man delar på dem ser de ut på detta vis.. Klicka på länken för att komma till kaffemorsan. 
http://blogg.alltforforaldrar.se/kaffemorsan/2013/10/06/rutten-avokado/
 
Men i fredags hade jag turen att "min lokala lanthandel" Citygross sålde ätmogen avokado för endast 5an stycket. Köpte på mig några.. O tjohooo. Så HÄR ska en bra avokado se ut.
 
Det blev en mycket god "gucca". Vad har man då lärt sig av detta.. Köp aldrig mer påsar med avkoado för 30 spänn eftersom risken är stor att du får slänga alla dessa "frukter" för att de är ruttna. Köp hellre 2 ätmogna för samma summa som man vet är ok. 
 


Kommentarer
Kaffemorsan

Idag lyckades jag med en perfekt avokado, tack för länkning:)

Sv. Jo jag började nyss arbeta, men skolan jag arbetar på går back och måste redan varsla, sist in först ut gäller som vanligt. Ibland har man otur. Får slutgiltigt besked inom 14 dagar men de sermörkt ut:( ja en olycka kommer sällan ensamt. Bu.

Trevlig helg på dig kram



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0