Plugg o provvånda

För att sammanfatta senaste veckan lite kort..
 
Måndag: Jag o en kompis åkte till Ullared. L skulle hämta upp mig i Mantorp vid 6.30. När kl var några minuter över detta klockslag ringde hon mig o berättade att hon var lite sen. Jaja, ingen fara på taket vi har ju inga tider att passa. 10 minuter senare så glider hon in med sin bil o jag skuttar in.. Glada i hågen ger vi oss iväg på motorvägen. Straxt efter Mjölby blir det stopp. Låååånga köer som står still..  Jahopp bara att vänta o "gilla läget" Efter en 30 min börjar det att rulla igen. O när vi närmar oss orsaken till stoppet så ser vi detta.
 
Ett släp till en lastbil hade börjat att brinna. I släpet hade det funnits trävaror så det hade varit en rejäl brasa. Brandkåren hade nog tömt en hel del skum över elden. 
 
Jag kunde läsa i tidningen senare att branden startat vid ca 6.30 på morronen. Såå om vi ändå hade kommit iväg i tid så hade vi ändå fastnat i bilkön o kanske hamnat mitt i händelsernas centrum. 
Efter detta lilla äventyr tog vi oss ner till Ullared. Nån timme "sen". Vi haffar en varsin vagn och ger oss in i shoppingens mekka. Jag fyndade mängder med fina grejer i klädväg. Men det får nog bli ett annat blogginlägg. För om folket (kärringar) på Gekås är ett kapitel för sig. 
Kom hem vid 20tiden på kvällen.
 
Så kommer vi då till resten av veckan.
Tis-tors.. Nu var det dags att börja hemmaplugga. Jag har prov på måndag i Anatomi/Fysiologi.. Det känns som om ju mer jag läser ju trögare blir jag. Jag blandar ihop saker o ting o när jag försöker att redovisa saker för mig själv så känns allt som ett enda tomt "Jaha"..  Men men jag läser på o sen får jag hoppas på att jag inte får total hjärnstillestånd på måndag utan att det klickar o jag får en Aha-upplevelse. 
 
Hösten närmar sig med stormsteg o det är så mycket vackra färger ute. Det är ju ganska grått väder men det gör inte så mycket när träden ser ut på detta vis. 
 
 
Nu får detta räcka för idag.. Men jag lovar att återkomma om tanter o Gekås o kanske ett o annat. 
Kram på er. 
 
 


Kommentarer
Tomas Krüger

Plugga lugnt men intensivt... :)

Svar: absolut.. ska bara komma på hur man gör då
Anette

2013-10-10 @ 09:35:31
URL: http://tomaskruger.se/
Anonym

SNÄLLA snälla skriv om ullaredsfolket. Men vilken tur ni kom iväg 10 min senare, var nog meningen. såg otäckt ut.mvh

Svar: Eftersom du ber så snällt så ska jag försöka få ihop ett sånt.. Vilken dag som helst. Jo det var nog en mening med att vi kom iväg lite senare än tänkt. Annars hade vi kanske hamnat mitt i händelsernas centrum.
Anette

2013-10-10 @ 18:32:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0