Äggande..

Jag bor ju på landet o på landet finns det många bönder. Just på "mitt" land finns det ett antal hönserier på stenkasts avstånd. Eftersom de flesta bönder tror gott om sina medmännsikor eller helt enkelt inte har tid att stå och ta emot kunder som vill köpa ägg så är det många som Har ett litet krypin där de säljer ägg o man får stoppa pengarna i en burk/låda o ta växel om man inte har jämna pengar.  Ett helt underbart system tycker jag som man inte ska missbruka o stjäla ägg. 
 
Jag brukar gå till en klasskompis till Laban. Denna flickas föräldrar har massor med hönor. O det känns faktiskt väldigt bra att köpa ägg av just dessa personer när man ser hur glada dessa hönor är o vilket bra liv de trots allt får leva. 
 
 
De får springa "fritt" på ett stort inhägnat fält. Men vissa av hönorna flyger över staketet o traskar omkring lite överallt.  Så gemytligt o härligt att komma dit. Äggen smakar så mycket bättre o hönorna är lyckliga. 
Sååå om ni vill köpa ägg från lyckliga hönor så ska ni åka till denna bonde i Normlösa. Fråga mig om vägen. 
 


Kommentarer
Anonym

KANONN,låter hur bra som helst.ägg är både nyttigt o gott. Du skriver intressant o man vill bara läsa mer. mvh

Svar: Oj tack så mycket.. Jag ska försöka att bättra mig på att skriva lite oftare. Men det är inte alltid som ork o tid vill samarbeta. Men en sån här komplimang gör en ju mer peppad.
Anette

2013-10-08 @ 17:46:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0