Nötter... kan innehålla spår av nötter...

Häromdagen köpte jag en påse Wasabinötter åt Tomas för han gillar det.. Jag gillar dessa små gröna starka saker också. Och om ni inte vet det redan är det alltså jordnötter som är inbakade i nån "deg" tillsammans med den gröna pepparroten Wasabi.



När man sen läser på baksidan så kan man läsa följande..



Japp... Ett stort utropstecken och Allergi: Kan innehålla spår av nötter... Men huvva vad hemskt... Wasabinötter kan innehålla spår av nötter... och jag som trodde att det var nötfritt... Men det är ju tur att jag inte är allergisk mot dessa små saker.


Kommentarer
Grannen

Haha... Fan vad kul! =)

2009-11-30 @ 11:17:23
Cecilia

Helt sjukt! Har läst samma på någon nötförpackning och höll på att skratta ihjäl mig! Nu menar de inte så, men visst låter det roligt!?

kram

2009-11-30 @ 19:01:13
tezz

haha vad kul..:-)

2009-11-30 @ 21:24:44
URL: http://tezz1981.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0