Ny dag nya förutsättningar

Såå, då var man alltså igång med sitt "nya" liv. Jag klev upp på vågen i morse o det var sannerligen inga roliga siffror. Jag känner att jag inte vill dela med mig av dem här just nu. Men jag kommer iallafall att rapportera mina fram o motgångar och när jag känner mig mogen så kommer jag att avslöja siffror. Jag kommer nog att ha min vägningsdag på fredagar eller lördgar så behöver man inte ha så superdåligt samvete över helgen. Det har funkat bra förut.

Min frukost bestod av 1 kokt ägg, några skivor kalkonpålägg och så fick jag äta upp Labans prickig korv-skivor för de vill han helt plötsligt inte ha. Hade även lagt upp lite kräftstjärtar på min tallrik men de smakade unket och jag vågade inte att äta dem med risk för att åka på nån magsjuka.

Just nu ligger kissen Pussel och spinner bredvid mig här på bordet och Laban sitter och tittar på en dvd-film. Tv:n är verkligen en bra barnvakt ibland ;-) Men jag ska alldeles snart fylla på vatten i badkaret för han ville bada och självklart ska han få göra det.

Denna vecka jobba jag mån-fre, 15-21 mån-tors o sen 16-23 på fredag. Jag ser fram emot nästa långledighet som är nästa vecka. Hela 4 dagar fre-tis såååå skönt. Det är väl dags snart att börja julpyssla ska bara hitta de få saker som vi har. Men det får vänta en vecka eller två.
Nu ska här badas.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0