Och regnet droppar

November är inte nån kul månad. Det är mörkt, regnigt och eländigt. Om jag fick bestämma så skulle året se annorlunda ut. Kanske lägga in två stycken augusti månader hoppa över november o sen hoppa in i december på en gång. Jag tycker att även mars kan vara en tråkmånad. Det är varken vinter eller vår utan bara en sörja. Men men det är väl bara att genomlida alla månader o ta dagen som det kommer.

I förmiddags bar det av till Borensberg för Pussel fick sin andra spruta när det gäller kattpest o snuva. Nu behöver han förhoppningsvis inte åka dit än på ett år. Han gillade def. inte att åka bil och när de undersökte hans öron var det inte skoj heller. Men väl hemma igen så var han sitt vanliga tokiga jag. Mer galen katt får man leta efter.

Maten har gått kalas. Har än så länge inte känt något godissug och det är skönt. Kommer att köra en kontrollvägning på lördag för att se hur veckan artat sig. Det kommer bjudas på tårta på jobbet på fredag för Radiotidningen (mitt yrke) fyller 20 år. Vi får se vad det blir för tårta, är det prinsess kan det kvitta. Annars kanske jag tar mig en liiiiten bit, mest för syns skull... för jag fyller ju trots allt år... Kan man ju låtsas.


Kommentarer
Emelieviktorsson

Jaaa, jäkla november. Idag känns det dessutom som den mest regniga och tråkiga dagen av dem alla.

2009-11-18 @ 17:54:16
URL: http://emelieviktorsson.blogg.se/
cassandra

november är den värsta månaden tycker jag (a)

2009-11-18 @ 18:20:01
URL: http://casshh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0