Projekt grå inleds och avslutas.

Jag brukar gå till en frisör vid namn Johanna på Beauty Box i Motala och färga och klippa håret. Som alla vet kostar det en liten slant. Jag har nu blivit lite "ekonomisk" (bara tillfälligt) o tänkt att dessa kronor jag lägger ut på färgning kan jag lägga ut på några fina julklappar till mina nära o kära. Så sagt och gjort jag åkte till min affär och inhandlade hårfärg. Det var en såndär avancerad historia där man ska göra saker och ting i två steg. Men det vara bara att spotta i nävarna och sätta igång.

Före, de grå skimrar i ljuset
Detta är från första början man kan se den snygga utväxten med de grå stråna som glimrar i ljuset från badrumslampan.

Steg 1
Nu har då steg nummer 1 kladdats i håret den brunröda nyansen. Kallades visst cassis på förpackning. Får verkligen hoppas att de inte blir lilasvart som en svartvinbär. *våndas* Nu blir det en viss väntan på ca 25 minuter innan detta kan sköljas ut. Mååååste komma ihåg att skölja både väggar o golv ordentligt efteråt. Vill ju inte riskera fula fläckar på vägg o golv. Maken blir så ilsken ;-)



Jahapp, det var det.. Blev ju helt ok. De grå är täckta o det ser ut att vara relativt jämnt överallt. Nu till steg två, de ljusare slingorna.


Det är verkligen ingen lek att lägga i slingorna själv. På bilderna ser det så enkelt ut. Men men jag kladdade i uppljusningskletet efter konstens alla regler. Nu blev det återigen en stunds väntan och vånda. Tänk om det blir gulrandigt. Då blir jag tvungen att i panik ringa till Johanna o få en akuttid för omfärgning. *tick tack* tiden går.


Fääääääärdig.. Resultatet blev väl inte fullt så kontrastrikt som jag hade önskat mig. Men med tanke på att jag gjorde det själv så blev det helt okej. Inte gulrandigt som jag befarade.  Eftersom det är lite taskigt ljus på bilderna så ser man inte slingorna så mycket. Men jag är nöjd o kan tänka mig att göra det igen när jag blir lite ekonomisk (snål).
Men eftersom jag till sommaren vill vara blond så kommer jag att komma tillbaka till Johanna.. För slingning med blekmedel ger jag mig inte på.. Är för erfaren med att göra taskiga blonderingar så det överlåter jag till proffsen.
Nu behövs det bara en snygg klippning... så fram med kökssaxen.......................Näää skämta bara.

Over and out. 



Kommentarer
therese (dennis mamma)

jättefint:-)

2009-11-19 @ 22:40:47
URL: http://tezz1981.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0