Så var det då fredag.

Fredag = fredagsmys?? Iallafall hos många vanliga familjer. Men icke för mig. Eftersom jag jobbar som jag gör med endast en ledig fredag var tredje vecka så är det inte så mycket till fredagsmys. Lördagarna däremot är lediga alla veckor. De få fredagar jag är ledig är "heliga" hemma hos oss. Icke boka upp något på egen hand en ledig fredag.

Dagen idag har varit ok. Natten däremot var jobbig. Tomas är krasslig så han sover nere i gästrummet för att inte störa mig o Laban. När jag somnat igår kväll så vaknade jag en stund senare av att ena katten stod o rev på dörren. Han ville komma in i sovrummet. Det får han inte så det vara att låsa in honom i badrummet. Sen började Laban att sparka o snurra och prata ja jag vet inte allt. Precis när jag höll på att somna så snurrade han. Han kan vara värre än kinesisk vattentortyr ibland. Jag somnade vid 6 tiden i morse...huuurra.. Klockan 7 fick ungen för sig att han ville ner till pappa.. Så han traskade ner.. Då efter en stund infann sig lugnet o jag somnade om en stund. Skööönt.

Tomas var hemma från jobbet för han var lite krasslig. Och man vet ju hur det är när karlar är sjuka ;-). Laban och jag var till barnsången i Skeppsås och det var trevligt. Vi var dock en väldigt liten skara idag. Väl hemma igen så var det bara till att göra lunch och fixa lite sen var det läge att åka och jobba. Så nu sitter jag här på jobbet och har så gjort i ett par timmar. Får åka hem om ca 1.5 timme sen har jag helg. Till söndag.

Åt en liten bit tårta idag. Men attans vad kletigt och sött det blev efter ett tag. Har nöjt mig med en bit och är stolt över det. Min arbetskamrat Y däremot fick i sig ett par rejäla bitar. Den människan kan verkligen äta när det är gratis. Gratis är gott ;-)

Imorron blir det vågdags, jag hoppas på ett någorlunda bra minus. Återkommer om det imorron.

 



Kommentarer
tezz

lycka till med "vågen" :-)

det kan inte vara lätt att vara sjuk o vara karl;-)

2009-11-20 @ 21:08:19
URL: http://tezz1981.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0