Söndag = jobb

Lördagen i går gick i makligt tempo. Tomas är ju lite sjuker så han låg mest o sov eller vilade hela tiden. Laban och jag åkte till Citygross o handlade. Ett tag blev jag riktigt orolig på CG. jag var på köttavdelningen och kollade lite, jag såg i ögonvrån att Laban var där också, men så helt plötsligt var han bara puts väck.. Hjärtat började att slå och jag kände en liten tendens till stress där. Var fasen hade ungen tagit vägen???  jag gick och letade och så plötsligt hör jag en bekant liten stämma "Mammmaaa, mammaaaaa... jag ilade bort till lösgodishyllan o mycket riktigt där stod "huliganper" själv med en påse o spade i högsta hugg... " Mamma jag hittade till godiset..."
*PHU* Jag kunde andas ut... Men jädrar vad rädd jag blev där ett tag. Många tankar hann gå genom min skalle om var han kunde tagit vägen. Jorå han fick lite godis för det hade jag ju lovat honom.

Gårdagen bestod av många godsaker. Men jag skrev ju att jag skulle sväva ut lite under lördagen för att sen återgå till "duktighet" igen på söndagen och det har jag gjort.

Hittade en vinterjacka igår också. En snygg röd sak, så nu får det gärna bli vinter o minusgrader för jag är redo.

Tack Cecilia som skrev en kommentar. Jag hoppas du kommer ur din svacka snart. Jag vet ju att du kan. Tror på dig.

Och till Terese (dennis mamma) Jag kommer att köra på tills jag når 69-70 jag vet ju att jag trivs bäst däromkring. Men som jag skrev tidigare så är inte den slutliga siffran så viktig. Det viktiga är att kläderna som jag har sitter skönt och snyggt, sen spelar det ingen roll om det är 69 eller 73. Jag ska må bra o inte behöva "svälta" för att kunna hålla en trivselvikt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0