En god lördag

På alla sätt och vis blir det idag. Jag blev väck av Laban vid 6 tiden i morse när han sätter sig upp i sängen o säger att han ska ge mig en present som han o pappa hade köpt till mig. Lyckades att få honom att somna om en stund till.. Men vid 8 var det kört.. Då fick jag en påse med ett antal chokladtryfflar.. Mumma... Laban ser fram emot min födelsedag, fast den är imorron. Så jag har inte en aning om Tomas har något annat i bakfickan o "surprisa" mig med imorron.

Idag kommer mamma o pappa på lite middag. Ska fixa till en varm smörgåstårta o till kaffet blir det en köpe-snickerstårta. Orkade inte att baka nån tårta. Ska dock göra lite hallon/lemon curd grottor. (Tack Mie för inspirationen att använda denna underbara citronkräm)

Tomas o grannmannen ska på Ölmässa i Linkan idag. Grannfrun skjutsar in dem till kvällningen och jag ska hämta dem. Så jag får en lugnt hemmakväll med kanske lite chips o dipp.... Mmmm idag blir det som sagt en god lördag.
Ställde mig på den "digitala vännen" som var juste o visade -2,1 inte illa på 5 dagar... Hoppas så klart på minus resultat även nästa vecka men inte lika stort.. men alla minus är bra minus.

Ha en lika god lördag som jag..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0