En o annan

Verkar vara inne på min blogg, det är skoj att se det i statistiken. Men det är inte så mycket väsen bland kommentarerna. Ni som läser får mycket gärna skiva nån rad så jag vet vilka ni är.

"Avgiftningen" på kolhydrater går bra. Jag äter ju nån frukt o lite bröd men i det stora hela undviker jag pasta, potatis mm.
Åt förvisso en 8bitars sushi igår för jag var så sugen. Men de säger ju att vinägern som finns i riset sänker GI:t något så jag tror stenhårt på det. Man blir lagom mätt på sushi.

Funderar på att göra egen sushi nån dag. Vi har ju en kalasbra fiskdisk på Citygross så man kan köpa garanterat färsk firre där.  Köpa lite tonfisk, lax, räkor o "slänga" ihop lite risbollar. Mmm det vattnas i munnen.

Får kolla med Tomas om han vill vara med på detta eller om jag ska göra det nångång han är bort på kvällen. Vilket inte händer så ofta... men jag kanske kan ha tur.

Vi köpte en ny bältesstol till Laban igår. Nu får han åka framåtvänd i bilen o det var myyycket spännande. Han vara så ilsken på mig idag att vi inte tog bilen upp till dagis. Men vi ska iväg o handla lite imorron så då får det bli en kort bilfärd.


Så här ser den ut... Fast den är beige där det är blått på denna bild.

Mamma o pappa kommer hem till oss på lördag. Jag ska bjuda på lite käk eftersom jag fyller på söndag. Orkar inte med någe större baluns. På söndag kommer lillkompisen Abbe med mamma o pappa på en fika. Jag jobbar på eftermiddagen så helgen kommer att gå snabbt. Fast jag jobbar ju bara sön-tis sen så det är kort vecka.

Jag sitter på jobbet o hör hur det regnar ute. Hoppas, hoppas på bra väder i helgen så att vi kan vara ute en del. Blir ju roligare då.

På återhörande.... o glöm nu inte bort att kludda ner nån rad eller två.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0